ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
קולות אחרים בקאסטה

מנכ"ל האוצר לשעבר: "הרפורמה המשפטית תעזור לכלכלה"

מנכ"ל משרד האוצר התייחס לחששות שהרפורמה המשפטית תוביל לפגיעה בכלכלה ואמר: "אני לא חושש שהרפורמה תפגע בכלכלה לאורך זמן". הוא הוסיף: "אני חושב שהרפורמה דווקא תעזור לכלכלה כי תהיה כאן ודאות משפטית"

מנכ"ל האוצר לשעבר: "הרפורמה המשפטית תעזור לכלכלה"
נתניהו ולוין במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שמואל סלבין, שהיה מנכ"ל משרדי האוצר והרווחה הביע תמיכה ברפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי היא "בהחלט הדרך הנכונה". את הדברים אמר בריאיון ל'ידיעות אחרונות'.

סלבין משמש כיום כיו"ר של קרן הנדל"ן "סלע קפיטל" שנסחרת בבורסה ונכללת במדד ת"א 125. בעבר שימש כאמור, כמנכ"ל משרדי האוצר והרווחה ושימש בתפקידים בכירים נוספים בחברות ממשלתיות ופרטיות במשק.

הוא התייחס לאפשרות שהרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה ואמר: "ישראל סיימה את שנת 2022 בכלכלה בפרמטרים מאוד-מאוד טובים. הצמיחה הייתה 6.5%, בין הגבוהות ביותר בעולם. האינפלציה נמוכה ונמצאת במקום השלישי מבין כל מדינות ה-oecd. יחס החוב לתוצר היה 60.9%, לעומת יפן שהיחס שלה הוא 264%, סינגפור, שלפיד רצה לשלוח אותנו לשם והיחס בה הוא 126% חוב לתוצר, ואפילו בארה"ב היחס הוא 110% חוב לתוצר.

לדברי סלבין, "אנחנו אנשי המקצוע יודעים להסתכל על העבר ולנתח את ההווה. אין לאף אחד ידע לצפות את העתיד, גם לא למתנגדי הרפורמה. כל תחזית לעתיד תלויה באמונה בתפיסה המדינית הפוליטית. בשנים האחרונות יש לי תחביב. אני לוקח את התחזיות של החברות ומשווה למציאות - ואין שום קשר ביניהן".

הוא הבהיר: "אני לא חושש שהרפורמה תפגע בכלכלה לאורך זמן. אני חושב שהרפורמה דווקא תעזור לכלכלה כי תהיה כאן ודאות משפטית ואנשים יידעו שמה שאהרן ברק החליט בעבר, שלא חשוב מה שכתוב בחוזה אלא מה הייתה הכוונה, זה פוגע בחוזים העסקיים ובכלכלה. לכן כשתהיה ודאות גדולה יותר, אז אנשים יסכימו שהחוזים יתבררו בארץ ולא בחו"ל".

על חברות ההייטק שמאיימות להוציא מישראל את כספן אמר: "מתוך אלפי חברות הייטק בארץ מיעוט זניח מאיים להוציא את כספו, כמה עשרות חברות, ומי שמאיים מדבר מפוזיציה פוליטית ולא מתוך דאגה לכסף של השותפים. אני קובע זאת משום שהביצועים הכלכליים בארץ הם בין המשובחים בעולם". 

הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד