כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במטרה לעצור העברת נשק

נסיון רוסי לחבל בקווי הרכבת של פולין

נחשפה מזימה רוסית לחבל בקווי הרכבת של פולין במטרה לעצור את העברת הנשק לאוקראינה, כאשר "שישה 'סוכנים זרים' נעצרו מעבר לגבול המזרחי שלנו", כך עולה מדיווחים פולניים. הם חשודים כי "עבדו מטעם השירותים המיוחדים הרוסים"

נסיון רוסי לחבל בקווי הרכבת של פולין
רכבת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נחשפה מזימה רוסית לחבל בקווי הרכבת של פולין במטרה לעצור את העברת הנשק לאוקראינה, כאשר שישה סוכנים זרים חשודים נעצרו בפולין. על פי הדיווח בערוץ הפולני RMF FM, הזרים נעצרו על ידי הסוכנות לביטחון פנים של פולין בחשד שעבדו מטעם השירותים המיוחדים הרוסים.

ששת הסוכנים שעל פי החשד הם מבלארוס נתפסו לאחר שקציני מודיעין של פולין מצאו מצלמות נסתרות, המתעדות נתיבי רכבת חשובים להעברת נשק ותחמושת לאוקראינה. הם חשודים בניסיון לחבל בקווים כדי לשבש את מאמץ המלחמה של אוקראינה לנצח את רוסיה. שר הכוחות המיוחדים של פולין אמר כי היום תימסר הצהרה רשמית.

המעצרים מגיעים שבועות ספורים לאחר שהשר האחראי על השירותים המיוחדים במדינה חשף כי בחודשים האחרונים נעצרו תשעה אנשים נוספים החשודים בשיתוף פעולה עם השירותים הרוסיים והבלארוסיים.

השר סטניסלב זארין הזהיר גם מפעילות המודיעין האגרסיבית של רוסיה בעקבות גירושם של 45 דיפלומטים רוסים מפולין בשנה שעברה שהואשמו בריגול. "רוסיה מחפשת הזדמנויות חדשות לפעול נגד פולין", אמר. המעצרים האחרונים נוגעים למעקב חשאי אחר נתיבי רכבת ליד שדה התעופה בז'שוב שבדרום מזרח פולין, פחות מ-80 קילומטרים מגבול אוקראינה. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה הפך שדה התעופה לאחד המקומות החשובים ביותר להעברת נשק ותחמושת מערביים.

הידיעה על מזימת החבלה הגיעה לאחר שראש הממשלה מתאוש מורבייצקי אמר שפולין תוכל לתת מטוסי קרב מסוג מיג-29 לאוקראינה תוך ארבעה עד שישה שבועות.

רכבת מלחמת אוקראינה רוסיה פולין חבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד