י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נסיון פיוס אזורי

מדינות ערב מציעות לאסד תנאים שיחזירו את הקשר ביניהן

מדינות ערב מציעות לאסד אפשרות להחזיר את הקשרים בין דמשק לחלק גדול מהמזרח התיכון, כדי לבלום את השפעתה של איראן, כך לפי גורמים ערבים ואירופים. מדינות ערביות בונות לאט לאט בחזרה את הקשרים עם סוריה כבר כמה שנים

מדינות ערב מציעות לאסד תנאים שיחזירו את הקשר ביניהן
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מדינות ערב שפעם התנערו מנשיא סוריה בשאר אל-אסד מציעות לו תנאים כדי להחזיר את הקשרים בין דמשק לחלק גדול מהמזרח התיכון, כדי לבלום את השפעתה של איראן, כך לפי גורמים ערבים ואירופים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

בשיחות שהובילה תחילה ירדן, מדינות ערב הציעו סיוע בשווי מיליארדי דולרים כדי לסייע בשיקום סוריה לאחר מלחמת האזרחים שנמשכה 12 שנים במדינה, והתחייבו להפעיל לובי להסיר את הסנקציות על ממשלתו של אסד,  כך אמרו הגורמים הרשמיים. בתמורה, אסד יקבל עם האופוזיציה הפוליטית הסורית, יגן על פליטים חוזרים, ימנע הברחת סמים אסורה ויבקש מאיראן להפסיק להרחיב את טביעת הרגל שלה במדינה שסועת המלחמה, כך אמרו הגורמים הרשמיים.

השיחות נמצאות בשלב מוקדם, אסד לא הראה עניין ברפורמה פוליטית או נכונות לגבי הפליטים. בנוסף, מעצמות המערב לא הראו שום נטייה להפסיק את הסנקציות החמורות על הפרות זכויות האדם של סוריה.

אבל רעידות האדמה ההרסניות שפקדו את טורקיה וסוריה, והרגו 6,000 איש בסוריה, העניקו לשיחות מומנטום כאשר אסד מבקש לנצל את האסון ההומניטרי כדי להפחית את בידודו.

בחודש שעבר קרא שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, להפסיק את החרם על סוריה כדי לאפשר סיוע למשבר ההומניטרי שלה.

מדינות נוספות בונות לאט לאט את הקשרים עם סוריה כבר כמה שנים, לאחר שאסד, בעזרת רוסיה ואיראן, היכה במורדים שכמעט הפילו אותו. ממשלת אסד שולטת כעת בחלק גדול מהמדינה, למעט חלק מהשטח הצפון-מזרחי שבשליטת הכורדים והטריטוריה האחרונה שבשליטת המורדים במחוז אידליב הצפון-מערבי.

הליגה הערבית, קבוצה של 22 מדינות, השעתה את חברותה של סוריה ב-2011 והטילה סנקציות על אסד לאחר הפגנות שהחלו במהלך מרד האביב הערבי והפכו במהרה להתנגדות חמושה. גם ארה"ב ואירופה הטילו סנקציות על ממשלת סוריה וחברות הקשורות למשפחת אסד.

כעת, שילובה המחודש האפשרי של סוריה לאזור ובנייתה מחדש יהיו על סדר היום של פסגת הליגה הערבית הבאה בהמשך השנה בסעודיה, כך על פי גורמים אירופיים וערבים.

מלחמת אזרחים איראן ירדן סוריה בשאר אל אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד