ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מסר לקואליציה

גנץ על מתווה הנשיא: "שומר על בסיס הדמוקרטיה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס למתווה הנשיא ואמר כי הוא, ״אינו מתווה החלומות שלי אבל חייב לשמש או כפשרה כוללת או לעצירה ודיאלוג״. הערב ראשי האופוזיציה ימסרו הצהרה

גנץ על מתווה הנשיא: "שומר על בסיס הדמוקרטיה"
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ מסר היום (חמישי) הצהרה לתקשורת והתייחס למתווה הנשיא שפורסם אמש. "מתווה הנשיא אינו מתווה החלומות שלי - אבל הוא שומר על בסיס הדמוקרטיה. לכן, המחנה הממלכתי ואני אומרים גם היום לקואליציה – תעצרו, ונדבר על בסיסו, זו יכולה להיות וחייבת להיות התחלת הדיאלוג - אסור לסגור את הדלת".

יו"ר המחנה הממלכתי הבהיר: "אם תביאו את המתווה כמקשה אחת – 12 אצבעות של המחנה הממלכתי מובטחות. לצערי – על הממשלה השתלטו גורמים קיצוניים. כל הצעה לפשרה נתקלת באנשים שהאידיאולוגיה הקיצונית שלהם מוחקת את ערכיה של מדינת ישראל ומסכנת את עתידה כמדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, מוגנת וצודקת".

גנץ הוסיף: "אני קורא לנתניהו - אל תיתן לקיצוניים לפרק אותנו מבפנים. יש גם קולות אחרים בליכוד – מנזר השתקנים, הגיע הזמן שישמיע את קולו".

לדבריו, "כעת, אנו בזמנים שבהם אנו בפני אפשרות של הידרדרות ביטחונית בכמה זירות ואסור שתתנהל מלחמת אחים בזירה הפנימית. נתניהו, עצור לפחות עד סיום חודש הרמדאן, ובינתיים נשב ונדבר עד שיצא עשן לבן. עוד לא מאוחר להגיד - מדינת ישראל חשובה מפוליטיקה של פחדנות. מדינת ישראל צריכה פוליטיקה של ציונות".

לסיום התייחס גנץ למחאות ואמר: "אני קורא מכאן לאחיי המפגינים היום - צאו, השמיעו את קולכם לפי חוק. וכמו בעבר – מדינת ישראל תנצח, ערכיה ינצחו, אזרחיה ינצחו. עוד לא תמה תקוותנו ותמיד נתמיד בנחישותנו להיות עם חופשי - והעם חזק מכל ממשלה".

בתוך כך, ראשי האופוזיציה ימסרו הצהרה הערב (חמישי) בשעה 19:00 בתל אביב. ההצהרה במעמד ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.

הנשיא הרצוג פרסם אמש את 'מתווה העם' במסגרתו הוועדה למינוי שופטים תכלול 11 חברים, 4 מהם יהיו חברי קואליציה, 2 יהיו חברי אופוזיציה, בנוסף יהיו 3 שופטים ו-2 נציגי ציבור שימנה שר המשפטים בהסכמת נשיאת ביהמ"ש העליון. לא יהיה וטו לשופטים אבל גם לא רוב לקואליציה. פסילת חוקים תתבצע רק ברוב של 7 מ-11 שופטים. 

עוד הוצע במתווה כי ביקורת שיפוטית על חוקים תהיה בהרכב מורחב של 11 שופטים ברוב של שני שלישים (שבעה שופטים). בנוגע לחששות החרדים הוצע כי יגובש מתווה מוסכם לשירות צבאי או לשירות לאומי אזרחי, שיחוקק כחוק יסוד ויהיה חסין מביקורת שיפוטית.

בני גנץ בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד