ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ימים מאתגרים

זרקור שבועי: הצצה מרתקת לפעילות של עמותת הצדקה

הימים שאחרי פורים נחשבים למאתגרים במיוחד מבחינת גיוס כספי תרומות, ובכל זאת הפעילות נמשכה במלוא התנופה • הגיעו מקרים חדשים, בהם משפחה שאביה נטש אותה והותיר את אשתו ותשעת ילדיו ללא פת לחם רח"ל • גם הישועות נמשכות: במקום לשלם לעורך דין, הוא תרם לקופת העיר, והתיק נגרר עד שהתיישן והתבטל

זרקור שבועי: הצצה מרתקת לפעילות של עמותת הצדקה
תפילה על התורמים צילום: קופת העיר

בקופת העיר מסכמים את השבוע האחרון בתחושת סיפוק, על כך שלמרות האתגר האדיר של גיוס כספים אחרי פורים, נמשכה הפעילות הברוכה בסייעתא דשמיא.

אחד המקרים החדשים שנכנס השבוע לטיפול הקופה, וכבר קיבל הזרקה ראשונית של 'עזרה ראשונה כספית', הוא מקרה חמור מאוד שבו שכנה בבניין רב קומות גילתה במפתיע כי השכנים החדשים המתגוררים מעבר לדלת, סובלים מחרפת רעב.

השכנה שמעה, 'לגמרי במקרה' (סייעתא דשמיא), שאחת הילדות מבשרת לאמה בשמחה על כך שהצליחה למצוא מלפפונים וגזרים על יד פח האשפה של חנות הירקות, לאחר שעת הסגירה, והבינה את המצב לאשורו.
התברר שאבי המשפחה נטש אותה בלי משען ומשענה, והם נותרו, אם ותשעת ילדיה, רעבים לפת לחם!

'קופת העיר' התערבה במקרה, וב"ה המקרר בבית המשפחה כבר אינו ריק לחלוטין. כמו כן נקבע כי מעתה תיכנס המשפחה לרשימת המשפחות הזכאיות לקבל סיוע חודשי צמוד, יחד עם דאגה למתן קצבאות ותקציבים ממשלתיים ועירוניים בהתאם למצבה המזעזע של המשפחה.

לסיפור המלא ולתרומה הקליקו כאן>>>

אירוע נוסף בעל משמעות שהגיע השבוע לשולחנה של קופת העיר היה כשהתברר שיהודי שהסתבך עם חקירה מופרכת בטענה שהתעלל בחתול, אותו גירש מחדר המדרגות של הבניין בו הוא מתגורר – החל לתרום כסף ל'קרן תענית אסתר' של קופת העיר ביום בו נחקר לראשונה, ומאז תרם בקביעות מדי שנה בהוראת קבע לכל חודשי השנה, והשנה, בחלוף שבע שנים הוא קיבל הודעה על כך שבהתאם לחוק ההתיישנות, התיק בעניינו נסגר בשעה טובה. בתגובה הכפיל האיש את התרומה החודשית שלו לקופת העיר, למשך 12 החודשים הקרובים.

לסיפור הישועה המלא הקליקו כאן>>

כמו כן מנהלים בימים אלו ב'קופת העיר' את הרישום לקראת מעמד הישועות בכותל המערבי, במסגרתו יעתיר מרן הגר"ר אלקריף שליט"א על תורמי קופת העיר בכותל במערבי בערב ר"ח ניסן, ובמיוחד על התורמים למקרה קשה זה שהגיע השבוע לקופת העיר, וכל מי שיתרום 260 שקלים יזכיר מרן שליט"א את שמו בפרטות לטובה לברכה ולישועה.

לתרומה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד