ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"הפיל שבחדר"

גורם בכיר: נתניהו העלה את סוגיית הרפורמה בפני שולץ

גורם מדיני בכיר שלקח חלק בביקורו של ראש הממשלה נתניהו בגרמניה טוען כי נתניהו הוא זה שהעלה את סוגיית הרפורמה במפגש בינו לבין קנצלר גרמניה, אולף שולץ. נתניהו הסביר לשולץ את הבעייתיות שבשיטת מינוי השופטים הישראלית, והציג לפניו את הצורך ברפורמה

גורם בכיר: נתניהו העלה את סוגיית הרפורמה בפני שולץ
ראש הממשלה נתניהו בגרמניה צילום: חיים צח, לע"מ

פגישת נתניהו עם שולץ: גורם מדיני בכיר שהתלווה לפמליית ראש הממשלה נתניהו במהלך ביקורו בגרמניה טוען כי נתניהו הוא זה שהעלה את ענייני הרפורמה המשפטית בפניו של הקנצלר הגרמני שולץ, ולא ההפך, כך מפרסם אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

בפתח מפגשם אמר נתניהו לשולץ: "בוא נדבר על הפיל שבחדר", והחל בהצגת השיטה הישראלית הנוכחית לבחירת שופטים בעודו מציין כי בעיניו השיטה הגרמנית לבחירת שופטים לפיה הפוליטיקאים הם אלו שבוחרים את השופטים ואף נבחרים בעצמם לכהן כשופטים, "לא רעה".

הגורם המדיני הבכיר הוסיף כי "השיח בישראל לא רציונלי ולא הגיוני. הציבור לא יודע, וחושב שישראל תהפוך למדינה לא דמוקרטית. יש התגייסות תקשורתית והנדוס תודעה. יש להבטיח את שלטון הרוב ואת זכויות המיעוט".

הגורם הוסיף ותקף את היועצת המשפטית לממשלה: "אולי בכוונה היא לא נותנת לראש הממשלה להסביר את הרפורמה. הייתה התגייסות של רוב התקשורת לומר דברים שלא אמיתיים ולא קיימים. אין מה לדבר על העצמאות של בית המשפט. זה ברור. השאלה היא אם בית המשפט הוא כל יכול".

היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לכתבים מברלין כי המתווה שהציג נשיא המדינה בנוגע לרפורמה המשפטית לא מקובל על הקואליציה.

נתניהו הוסיף: "אני לא בטוח שזה 'מתווה חצי העם' אפילו. מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים כלל מתווה של שני שלבים - תיקון מידי מסוים ואח"כ איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד". לטענת נתניהו, עם הצגת המתווה של הרצוג "הוחמצה הזדמנות גדולה לפשרה".

הרפורמה המשפטית גרמניה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד