י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משבר הדרכונים

היחס לחרדים: חברי קונגרס דורשים תשובות

חברי קונגרס אמריקאיים שלחו מכתב למחלקת המדינה בדרישה לקבל תשובות על המשבר המתמשך בשגרירות ארה"ב בישראל, זאת לאחר שמשפחות חרדיות נתקעו בלי דרכוני חירום עבור ילדיהם שזה עתה נולדו, ואף קיבלו יחס מחפיר מעובדי השגרירות בעת שבאו להסדיר את העניין

היחס לחרדים: חברי קונגרס דורשים תשובות
יונתן זינדל פלאש 90

קבוצה של שבעה חברי קונגרס דו-מפלגיים שלחה מכתב למחלקת המדינה בדרישה לקבל תשובות על המשבר המתמשך בשגרירות ארה"ב בישראל, לאחר שמשפחות צעירות חרדיות לא הצליחו לקבל דרכון חירום עבור ילדיהם שזה עתה נולדו, שיאפשר להם לטוס לארה"ב לפסח.

במכתב כותבים חברי הקונגרס מייק לולר, אנתוני ד'אספוסיטו, ג'וש גוטהיימר, דן גולדמן, פט ראיין, מרקוס מולינרו ואיווט קלארק, שרבים מהבוחרים שלהם הגיעו למשרדיהם "כדי לספר על התסכול שלהם עם שירותי האזרח הניתנים בישראל".

"האמריקנים הללו מתקשים לקבוע פגישות, מכיוון שההגעה לא אפשרית וזמני הפגישות מועטים", נכתב במכתב. "תלונה שכיחה במיוחד הייתה לגבי עיכובים הקשורים לבקשות לדרכון ולדיווח קונסולרי על לידה בחו"ל. למרות היותם אזרחי ארה"ב, האמריקאים הללו ממתינים בחלק מהמקרים חודשים כדי לקבל בקשות בסיסיות", כך דיווח אתר Yeshiva world news.

לאחר מכן, חברי הקונגרס רשמו מספר שאלות ודרשו שמחלקת המדינה תענה עליהן.

כמה בקשות לדרכונים ממתינות במשרד החוץ האמריקאי בישראל? איך זה בהשוואה למדינות אחרות? אילו אמצעים, אם בכלל, ננקטים כדי לטפל בכמות הבקשות הללו?.

מהו זמן ההמתנה הסטנדרטי לדרכונים ותעודות לידה בישראל? איך זה בהשוואה למדינות אחרות?.

כמה עובדים יש בשגרירות בישראל, ואיך זה בהשוואה למדינות אחרות? עם למעלה מ-500,000 אמריקאים בישראל, האם משרד החוץ צריך לבדוק את כמות כוח האדם בשגרירות בירושלים ובקונסוליה בתל אביב?.

המכתב נשלח לעוזר המזכיר נאז דורקוגלו מהלשכה לענייני חקיקה של מחלקת המדינה.

כזכור כפי שדיווחנו קהילת האזרחים האמריקאים בישראל סוערת בנוגע להתנהגות מחפירה מצד השגרירות למשפחות אמריקאיות חרדיות צעירות בשגרירות ארצות הברית בירושלים. בתחילת השבוע הגיעו המשפחות הצעירות לשגרירות ארה"ב ברחוב דיוויד פלוסר בירושלים כדי לרשום את התינוקות שזה עתה נולדו לדרכוני חירום. משפחות אלו מעוניינות לחזור לארה"ב לקראת פסח, ותיאמו פגישות דרך אתר האינטרנט החדש של השגרירות לתורים.

אולם כשהם הגיעו סירבו להכניס אותם. עובדי השגרירות עמדו בחוץ והסבירו כי הכללים השתנו: כל אדם ללא אזרחות אמריקאית מתועדת קודם לכן לא יכול לקבל דרכון חירום. בעוד שההורים החזיקו בהוכחת אזרחות, וילדיהם היו זכאים לאזרחות, החוקים החדשים מנעו מהתינוקות לקבל דרכונים.

המשפחות הצעירות טענו שאיש לא הודיע ​​להן על שינוי. הן קבעו פגישות בימים האחרונים ושינו סדר יום, חלק מהאמהות בקושי שבוע לאחר הלידה. אך דבריהם נפלו על אוזניים ערלות.

עובדי השגרירות הגיבו בקול רם ואיימו להזעיק את האבטחה אם האנשים לא יזוזו, עובד אחד הודיע ​​בגסות כי הוא היחיד המסוגל לסייע להם - וכי הוא מסרב לעשות זאת.

עוד בכיר אמריקאי הבטיח לטפל בדרכונים. כזכור כפי שדיווחנו, בנאום בפני משתתפי בכירי אגודת ישראל בוושינגטון, אמר מנהיג הרוב בסנאט הסנאטור היהודי צ'אק שומר, כי הוא עובד על פתרון הבעיות שצצו לאחרונה עם משפחות אמריקאיות חרדיות בישראל המבקשים לטוס הביתה לפסח, ולא קיבלו סיוע בשגרירות בירושלים ובתל אביב, כך דיווח אתר Yeshiva world news.

"אין דבר חשוב יותר ממשפחה, ואני יודע שיש לכם ילדים נשואים, והם רוצים לחזור הביתה לפסח, הם רוצים לחזור למשפחה שלהם לפסח, אז אנחנו עובדים כדי שזה יקרה", אמר הסנטור שומר לגורמים רשמיים באגודת ישראל.

ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד