ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בלתי נתפס

העונש המקל שנגזר על המחבל: "לא תהיה פעם שלישית"

המחבל שירה ופצע שלושה ישראלים בלב תל אביב ביום חמישי שעבר - הורשע בעבר פעמיים בקניית נשק ומעורבות בירי. הוא התחייב בפני השופט "לא תהיה פעם שלישית", וזכה בעקבות כך לעונש מקל. אך מסתבר שהיתה פעם שלישית אך לא תהיה פעם רביעית כי הוא חוסל באזור הפיגוע

העונש המקל שנגזר על המחבל: "לא תהיה פעם שלישית"
המחבל שחוסל בתל אביב צילום: באדיבות המצלם

מעתז חוואג'ה, המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ופצע שלושה ישראלים - שניים מהם באורח קשה מאוד, הורשע בעבר פעמיים בעבירות ביטחון, והתחייב בפני בית המשפט: "לא תהיה פעם שלישית". כך פרסמה לראשונה כרמל דנגור ב'כאן 11'.

הפעם הראשונה הייתה לפני כשש שנים, כשהמחבל היה בן 17. הוא הורשע במעורבות בירי לעבר כוח צבאי - ירי ממנו לא היו נפגעים. באירוע התבצע ירי של עשרה כדורים לעבר הלוחמים, ממרחק כ-80 מטרים והלוחמים השיבו באש. המחבל ביקש להקל בעונשו כדי שיוכל לחזור ללימודים - ונשלח לשנה ועשרה חודשי מאסר. נגזרה עליו גם שנת מאסר על תנאי, כשהתנאי הוא שלא יבצע עבירות הקשורות לנשק בשלוש השנים הבאות.

אלא שפחות משלוש שנים אחר כך, המחבל שוב הורשע - הפעם בכך שקנה נשק מסוג "קרלו", תמורת 4,000 ש"ח. הפעם המחבל התחייב בפני בית המשפט: "לא תהיה פעם שלישית. אני מתכוון להתחיל ללמוד באוניברסיטה. אני מאורס ומתכוון להתחתן".

השופט הצבאי שהרשיע את המחבל הזהיר: "סחר בנשק יוצר סכנה רבה לציבור. חשש משמעותי באזור הוא מהעברת כלי נשק לידיים עוינות, ומשם הדרך קצרה לפגיעה בחפים מפשע. אין להקל ראש אף בהחזקת נשק שמטרתה 'הגנה עצמית'".

יחד עם זאת - השופט הצבאי קיבל את הסדר הטיעון המקל, והמחבל נשלח לשנה ושלושה חודשי מאסר. כך השופט נימק את החלטתו: "הסדר הטיעון מקל באופן ממשי עם הנאשם. ההקלה נומקה בחיסכון בזמן שיפוטי בהודאתו בעבירה. לנאשם נסיבות קשות בבית, והוא סובל ממצב בריאותי לא תקין".

חוואג'ה, בן 23 מנעלין, היה מזוהה עם חמאס. הוא לא החזיק בהיתר שהייה וחצה את גדר ההפרדה שלא כחוק באזור מכבים. בחמישי שעבר הגיע למסעדת גוצ'ה ברחוב דיזנגוף, וירה במבלים באזור. הוא חוסל בידי לוחם של יחידת "הגדעונים".

פיגוע בתל אביב מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד