י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל טקס המשואות?

הממשלה תאשר העברת האגף למשרדו של נתניהו

לאחר שב-2021 עבר מרכז ההסברה לידי משרד התרבות והספורט, הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון את העברתו למשרד ראש הממשלה

הממשלה תאשר העברת האגף למשרדו של נתניהו
נתניהו בנאום צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אחרי שרק בשנת 2021 עבר מרכז ההסברה ממשרד ראש הממשלה למשרד התרבות והספורט, ביום ראשון הקרוב הממשלה צפויה להעביר החלטה שתחזיר את המרכז לידי משרד ראש הממשלה.

בקשת ההעברה, שהגיש משרד ראש הממשלה, מגיעה לקראת חגיגות יום העצמאות ה-75 לישראל שיערכו בסוף חודש אפריל ונמצאות תחת אחריותו של המרכז.

ברקע הדרישה דווח באתר 'וואלה', כי בימים אלה מתקיימים דיונים על השתתפותם של ראש הממשלה ורעייתו שרה בטקס הדלקת המשואות בליל יום העצמאות, שבעבר נשא אופי ממלכתי ולא פוליטי, ונבחנת האפשרות לנאום או לצלם סרטון בכיכובו.

ב-2018 אחרי שהבקשה עוררה סערה רבתי, נקבע נוהל שלפיו ראש ממשלה ינאם רק בכל עשור עגול למדינה, אך נתניהו לא רוצה לחכות חמש שנים לחגיגות ה-80 ומעוניין לנאום גם בטקס השנתי שיציין 75 שנים למדינה, כאשר אי אפשר לדעת כיצד ייראו השנה חגיגות יום העצמאות בקרב מתנגדי הרפורמה המשפטית.

כך או כך, אם נתניהו יבקש לנאום לא נראה כי יהיה מי שיחסום בניגוד ליו"ר הכנסת בשנת 2018 ח"כ יולי אדלשטיין שלא אהב את הבקשה וניסה לסכל את הנאום, אך לבסוף לשרה מירי רגב שאחראית גם בממשלה הנוכחית על הטקסים הרשמיים של המדינה. גם יו"ר הכנסת הנוכחי אמיר אוחנה שמנהל את הטקס כמיטב המסורת סביר להניח שלא יהווה מכשול כמי שיחסיו עם ראש הממשלה מצוינים.

בנימין נתניהו נאום טקס הדלקת המשואות יום העצמאות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד