כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האמריקנים ממשיכים להתערב

שר החוץ האמריקני: "נדרש להשיג קונצנזוס כדי לקדם את הרפורמה בישראל"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן: "נדרש להשיג קונצנזוס כדי לקדם את הרפורמה בישראל". בראיון אמר בלינקן כי ארצות הברית לא תיקח צד בפרטי הרפורמה ובסעיפיה ב"דמוקרטיה התוססת מאוד של ישראל"

שר החוץ האמריקני: "נדרש להשיג קונצנזוס כדי לקדם את הרפורמה בישראל"
הצהרת נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "רפורמות גדולות דורשות קונצנזוס", את הדברים אמר על רקע ההפגנות בארץ נגד הרצון של הקואליציה לשנות את מערכת המשפט של ישראל.

בראיון אמר אתמול בלינקן כי ארצות הברית לא תיקח צד בפרטי הרפורמה ובסעיפיה ב"דמוקרטיה התוססת מאוד של ישראל", אך מציאת "קונצנזוס היא הדרך הטובה ביותר קדימה".

"דבר אחד שאנו יודעים מניסיוננו כדמוקרטיות הוא שכאשר אתם מחפשים לבצע שינויים גדולים - רפורמות גדולות - בחוקים שלכם, במוסדות שלכם, הקונצנזוס הוא אולי הדבר החשוב ביותר", אמר בראיון. קונצנזוס הוא המפתח ל"לוודא שיש לך משהו שלא רק מקובל, אלא שהוא גם יחזיק מעמד - הוא עמיד".

דבריו של בלינקן מגיעים לאחר שהבית הלבן הביע תמיכה במתווה שהציג הנשיא הרצוג שנועד למצוא פשרה למשבר הרפורמה השיפוטית של ישראל.

"הגאונות של הדמוקרטיה שלנו - ולמען האמת הדמוקרטיה הישראלית - היא שהיא בנויה על מוסדות חזקים, הכוללים בלמים ואיזונים המקדמים מערכת משפט עצמאית", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

 

 

הרפורמה המשפטית אנתוני בלינקן ארה''ב דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד