י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כך מגלה סימולציה סינית

טילים צפון קוריאניים יכולים להגיע למרכז ארה"ב תוך 33 דקות

מדעני הגנה אמריקאיים בוחנים חולשה פוטנציאלית בהגנת הטילים של ארה"ב. הבדיקה מתבצעת בעקבות מחקר סיני שגילה כי גל ראשון של התקפות על ידי צפון קוריאה יכול לפגוע בבסיס חיל האוויר בקליפורניה ובחצי האי 'קייפ קוד'.

טילים צפון קוריאניים יכולים להגיע למרכז ארה"ב תוך 33 דקות
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

צוות של מדעני הגנה בבייג'ין אומר שהוא דימה מתקפת טילים בליסטיים בין יבשתיים נגד ארצות הברית על ידי צפון קוריאה. הטיל הצפון קוריאני עלול לפגוע במרכז ארה"ב תוך 1,997 שניות, כ-33 דקות, אם רשת ההגנה מפני טילים של ארה"ב לא תצליח ליירט אותו, כך לפי הסימולציה של הסינים.

ארה"ב בודקת את יכולות ההגנה שלה מפני טילים מצד צפון קוריאה, הבדיקה מתבצעת בעקבות מחקר סיני שגילה כי גל ראשון של התקפות על ידי צפון קוריאה יכול לפגוע בבסיס חיל האוויר בקליפורניה ובחצי האי קייפ קוד, הנמצא באוקיינוס האטלנטי, בחלק הדרום מזרחי של מדינת מסצ'וסטס.

צוות המדענים מהמכון להנדסת מערכות אלקטרוניות בבייג'ין אמר כי טיל 'וואסונג-15' בעל יכולת הגרעין של צפון קוריאה, עם טווח של למעלה מ-13,000 ק"מ, "יספיק כדי לפגוע במולדת ארה"ב כולה".

ההדמיה גם גילתה שיש פערים במערך ההגנה הגרעיני של ארה"ב. המדענים אמרו שהבדיקות שלהם הראו שלרשת ההגנה מפני טילים הקיימת בארה"ב יש פערים ב'שרשרת ההרג' שלה והיא תתקשה לזהות ולהתגונן מפני מתקפה.

המחקר והסימולציה שפורסמו על ידי 'המכון הבכיר בסין להגנה אווירית וחלל' על ידי המדען טאנג יואן. הסימולציה החלה בשיגור מסונצ'ון, עיר בצפון קוריאה דרומית לעיר הבירה, וכוונה לקולומביה במיזורי. המיקום הספציפי נבחר בשל מרכזיותו באמצע אמריקה.

במהלך הבדיקות, הצוות אמר כי שיגור תיאורטי יגרום לארה"ב לקבל התראה כעבור 20 שניות. בתוך 11 דקות, ההגנה הגרעינית של ארה"ב תיכנס לפעולה כאשר טילים מיירטים יתפוצצו בדרום מזרח פיירבנקס באלסקה.

השלב השני של הטילים ישוגר מבסיס כוח החלל ונדנברג בקליפורניה במידה וההגנה הראשונה תיכשל. הצוות של טאנג אמר שההגנה של ארה"ב הייתה מרשימה, אבל הם אמרו שהסימולציה זיהתה כמה פערים ב'שרשרת ההרג' שמדינה כמו צפון קוריאה יכולה לנצל. המחקר טען כי הסיבה למחקר הייתה להעריך את היעילות של יכולות ההגנה הגרעינית של ארה"ב.

 

 

 

צפון קוריאה ארה"ב סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד