י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יישרף כמו גיהנום"

רוסיה 'נשבעה' להרוס את המטוסים שפולין וסלובקיה ישלחו לאוקראינה

רוסיה נשבעה להרוס מטוסי מיג-29 שנתרמו לאוקראינה על ידי פולין וסלובקיה ואומרת שהגעתם לא תשנה את מהלך המלחמה. סלובקיה הודיעה כי תתרום את צי 13 מטוסי הקרב 'מיג-29' שלה לאוקראינה. וזאת לאחר שפולין הודיעה שתשלח 12 מטוסי מיג-29 לאוקראינה

רוסיה 'נשבעה' להרוס את המטוסים שפולין וסלובקיה ישלחו לאוקראינה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה נשבעה 'להרוס' את עשרות מטוסי הקרב מסוג מיג-29 מתקופת ברית המועצות שפולין וסלובקיה התחייבו לשלוח לאוקראינה בימים הקרובים. מהקרמלין נמסר כי מטוסי הקרב 'יושמדו', וטענו כי פריסת הנשק המערבי, כולל מטוסי קרב וטנקים לא תשנה את מהלך המלחמה.

סלובקיה אישרה ביום שישי האחרון כי תשלח את צי ה-13 מטוסי מיג-29 שלה לאוקראינה, וזאת לאחר שפולין הודיעה שתשלח מטוסי קרב לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שיסייעו לאוקראינה להילחם בפלישת רוסיה.

בתגובה אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב: "אספקת הציוד הצבאי הזה - כפי שאמרנו שוב ושוב - לא תשנה את תוצאות המבצע הצבאי המיוחד. כמובן שכל הציוד הזה יושמד".

מאז פלישת רוסיה בשנה שעברה מדינות נאט"ו שלחו סיוע צבאי בשווי מיליארדי דולרים כדי לסייע לאוקראינה להתגונן מפני הכוחות הפולשים של רוסיה. מוסקבה האשימה את המערב בהשתתפות ישירה בסכסוך באמצעות אספקת נשק לאוקראינה, והזהירה בעבר שנשק נאט"ו "יישרף כמו גיהנום".

כזכור ראש ממשלת סלובקיה, אדוארד הגר, אמר כי ממשלתו הצביעה פה אחד לתרום את צי מטוסי המיג שלה לאוקראינה, והפכה לחברת נאט"ו השנייה שממלאת את הבקשות של קייב למטוסי קרב.

"נמסור 13 ממטוסי המיג-19 שלנו לאוקראינה", אמר הגר והוסיף כי סלובקיה תספק גם מערכת הגנה אווירית של קייב. סלובקיה הקימה את צי מטוסי הקרב שלה בשנה שעברה ואינה משתמשת במטוסים. "יש לקיים הבטחות וכשזלנסקי ביקש עוד נשק כולל מטוסי קרב, אמרתי שנעשה כמיטב יכולתנו. שמח שאחרים עושים את אותו הדבר", צייץ הגר והוסיף כי "הסיוע הצבאי הוא המפתח להבטיח שאוקראינה תוכל להגן על עצמה".

המהלך מגיע לאחר שוורשה הודיעה כי תשלח מטוסי קרב לקייב. נשיא פולין אנדז'יי דודה אמר ביום חמישי האחרון כי פולין תמסור בימים הקרובים מטוסי קרב מתוצרת ברית המועצות.

"בימים הקרובים נעביר תחילה ארבעה מטוסים לאוקראינה", אמר דודה והוסיף כי לפולין יש כיום כעשרה מטוסי מיג שהיא ירשה מ'הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית' לשעבר. "המיגים האלה עדיין בשירות בחיל האוויר של פולין. הם בשנות הפעילות האחרונות שלהם אבל עדיין במצב תקין", אמר דודה. "מטוסים נוספים נמצאים כעת בהכנה, בתחזוקה, וכנראה יועברו בקרוב" אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטוסי קרב פולין סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד