ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גוש הימין מאבד גובה

סקר: כמה מנדטים הייתה מקבלת מפלגת ימין שמתנגדת לרפורמה

סקר מנדטים חדש מעלה כי המחנה הממלכתי מתחזקת על חשבון יש עתיד והליכוד, העבודה מתרסקת. מפלגת ימין חדשה, שהייתה מתמודדת ומתנגדת לרפורמה, הייתה זוכה למספר דו ספרתי של מנדטים

סקר: כמה מנדטים הייתה מקבלת מפלגת ימין שמתנגדת לרפורמה
מצביע בקלפי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת סיום חקיקת החלק הראשון של הרפורמה המשפטית ובצל פרסום מתווה הנשיא והמחאות, סקר מנדטים חדש שפורסם מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות כעת, גוש הימין היה מאבד את הרוב בכנסת.

על פי הסקר, הליכוד הייתה נחלשת ב-3 מנדטים וזוכה ל-29. יש עתיד נחלשת גם היא במנדט ועומדת על 23. מי שדווקא מתחזקת בקרב המפלגות הגדולות היא המחנה הממלכתי שעולה ל-17 מנדטים. סמוטריץ' ובן גביר היו מגיעים ל-12 מנדטים, 2 מנדטים פחות מהבחירות האחרונות.

ש"ס הייתה זוכה ל-10 מנדטים. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7. העבודה הייתה יורדת מתחת לאחוז החסימה - גם בל"ד הייתה נשארת מחוץ לכנסת. מרצ הייתה עומדת על 5 מנדטים וכן חד"ש-תע"ל. רע"מ הייתה זוכה ל-6 מנדטים, וישראל ביתנו של ליברמן נשארת יציבה עם 6 מנדטים גם כן.

בסקר נבדקה גם האפשרות שמפלגת ימין חדשה הייתה מתמודדת בבחירות ומתנגדת לרפורמה. על פי התוצאות, היא הייתה מקבלת 10 מנדטים, בעיקר על חשבון הליכוד והמחנה הממלכתי. במקרה זה, האופוזיציה הייתה עומדת על 55 מנדטים, הממשלה על 55 ו"המפלגה החדשה" על 10.

מפלגת הליכוד הייתה מקבלת בתרחיש כזה 26 מנדטים, לעומת 29 ללא "המפלגה החדשה". יש עתיד נחלשת בשני מנדטים ל-21, המחנה הממלכתי ל-14 ועוצמה יהודית והציונות הדתית נשארו על 12.

העבודה הייתה נשארת מתחת לאחוז החסימה ואילו מרצ – נכנסת לכנסת עם 5 מנדטים. גם חד"ש-תע"ל, רע"מ וישראל ביתנו היו עומדות על 5 מנדטים. יהדות התורה הייתה זוכה ל-7 מנדטים וש"ס ל-10.

הסקר פורסם בחדשות 12, ונערך על ידי מכון מנו גבע בשיתוף ipanel.

 

 

סקר מנדטים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד