כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרוסים זועמים

הסיבה שישראל אישרה יצוא מערכות נשק לאוקראינה

רוסיה שלחה אלפי מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן לתקוף מטרות ברחבי אוקראינה. עד לאחרונה ישראל לא שלחה לאוקראינה מערכות נשק הגנתי, אך בימים האחרונים פורסם שישראל שינתה את דעתה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

ישראל אישרה לאחרונה רישיונות יצוא לשתי חברות ישראליות המייצרות מערכות לוחמה אלקטרוניות עם טווח של כ-40 קילומטרים שיכולות לשמש הגנה מפני התקפות מל"טים. באתר 'וואלה', דווח מפי שלושה גורמים ישראלים ואוקראינים, כי רישיונות היצוא אושרו על ידי שר החוץ, אלי כהן, ושר הביטחון, יואב גלנט, באמצע פברואר האחרון. כהן הודיע ​​אז לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על ההחלטה במהלך ביקורו בקייב.

רוסיה שלחה אלפי מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן לתקוף מטרות ברחבי אוקראינה, במיוחד תחנות כוח ותשתיות חיוניות אחרות. ישראל התנגדה עד כה לספק נשק לאוקראינה מאז פלישת רוסיה בפברואר 2022, אך ישראל שינתה את ההחלטה.

גורמים ישראלים אמרו ל'וואלה' כי אישור רישיונות היצוא לא מהווה שינוי במדיניות מכיוון שהמערכות הן בעלות אופי הגנתי ואינן משתמשות באש חיה שעלולה להרוג חיילים רוסים. עם זאת, בכיר ישראלי אחד אמר כי אחת הסיבות לכך שישראל אישרה את הרישיונות היא כדי לראות כיצד מערכות ההגנה מתפקדות נגד מל"טים איראניים.

בתחילת פברואר הזהירה רוסיה את ישראל מפני אספקת נשק לאוקראינה. המהלך האחרון של ישראל הביא את רוסיה לדרוש ממועצת הביטחון של האו"ם לדון במתקפות בסוריה המיוחסות לישראל, זהו סימן להקשחה ברטוריקה ממוסקבה לכיוון ירושלים.

הדיון במועצת הביטחון בסוף השבוע הגיע לאחר דיווח שישראל אישרה מכירת ציוד צבאי הגנתי לקייב לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.

נציג רוסיה אמר למועצה כי "ההתקפות האלימות של ישראל משפיעות על כל האזור וחייבות להיפסק. פעולותיה החד-צדדיות של ישראל משפיעות על האזור כולו. מועצת הביטחון צריכה לפעול להעברת מסר ברור לישראל בנושא". גורם ישראלי אמר ל'חדשות 13' כי ישראל לא ציפתה שרוסיה תקרא לדיון בנושא, ויש חששות שרוסיה תקדם החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון.

"זו החמרה של הטון של רוסיה כלפי ישראל. אנו עוקבים מקרוב אחר התקדמות הצעדים הרוסיים", אמר הבכיר ל'חדשות 13'. רוסיה אמורה לכהן בנשיאות מועצת הביטחון של האו"ם באפריל הקרוב כחלק מהתחלופה המתוכננת של המושב.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד