כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצו וההשלכות

בכיר אמריקאי: "ארה"ב רוצה לראות את כל מבצעי פשעי המלחמה עומדים לדין"

ארה"ב תמשיך לעזור לאוקראינה לתעד פשעי מלחמה, אמר גורם בבית הלבן. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי ארה"ב "לא מתכוונת לסגת מאמונתנו שיש לתת דין וחשבון על פשעי מלחמה, כמה זמן שזה ייקח"

בכיר אמריקאי: "ארה"ב רוצה לראות את כל מבצעי פשעי המלחמה עומדים לדין"
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

הבית הלבן אומר ש"נותר לראות אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יעמוד בסופו של דבר לדין על פשעי מלחמה", לאחר שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צו מעצר ביום שישי האחרון, אך הבהיר כי ארה"ב תמשיך לסייע לאוקראינה לתעד את מעשי הפשיעה של מוסקבה.

"אנחנו הולכים להישאר מחויבים לעזור לאוקראינה כשהם מתעדים ומנתחים ומשמרים את סוגי העדויות של פשעי המלחמה, הזוועות, הפשעים נגד האנושות שהתרחשו בתוך אוקראינה בידי הכוחות הרוסיים", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי, ל-CNN. ארה"ב אינה מכירה בבית הדין הבינלאומי, אך קירבי אמר כי ארה"ב "לא מתכוונת לסגת מאמונתנו שיש לתת דין וחשבון על פשעי מלחמה, כמה זמן שזה ייקח".

קירבי אמר כי ארה"ב רוצה לראות "את כל מבצעי פשעי מלחמה עומדים לדין", אך הוא סירב לומר אם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יורה לאכיפת החוק לעצור את פוטין אם יגיע לארה"ב. הוא אמר שזה "מאוד מאוד לא סביר" שהמנהיג הרוסי ייסע לארצות הברית.

כשנשאל אם ארה"ב תבקש ממדינות אחרות כמו ישראל או הודו שגם הן אינן מכירות בבית הדין הבינלאומי לעצור את המנהיג הרוסי, אמר קירבי "המנהיגים האלה יצטרכו לקחת החלטות ריבוניות".

כזכור גם רוסיה אינה מכירה בבית הדין הבינלאומי, ובית המשפט הבינלאומי אינו מנהל משפטים שלא בפני מי שיצא נגדו צו, כך שפוטין יצטרך להיות מוסגר על ידי מוסקבה או להיעצר במדינה זרה כדי שיעמוד לדין בבית המשפט, דבר שאינו סביר בעליל, לפחות כרגע.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ג'ו ביידן בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד