ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"ההפגנות על הראש שלנו"

המסעדות סוגרות את שעריהן: הענף העיקרי שנפגע ממחאות השמאל

אחד הענפים שנפגעים בשל המחאות הנרחבות המתקיימות מדי מוצאי שבת בתל אביב וברחבי הארץ הוא ענף המסעדנות. אחת המסעדות היוקרתיות בארץ, נאלצה להיסגר לא פעם ולאבד לקוחות בעקבות חסימת הכבישים וההפגנות באיילון וכעת נאלצה להודיע על סגירתה אחרי 19 שנות פעילות | השף חיים כהן חשף בשבוע שעבר כי גם הוא שוקל לסגור את מסעדתו במוצאי שבת, צעד שעשה לפני כחודש השף יובל בן נריה

המסעדות סוגרות את שעריהן: הענף העיקרי שנפגע ממחאות השמאל
חומת שוטרים מול המפגינים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ככל שחולף הזמן הולך ומתבהר כי ענף המסעדנות התל-אביבי נפגע מהמחאות נגד הרפורמה, שמקשות על הגעת לקוחות במהלך מוצאי שבת ולעיתים מאלצות את המסעדות לסגור את שעריהן. דוגמא בולטת לכך הגיעה אתמול, כאשר אחרי למעלה מ-19 שנה נסגרה בפתאומיות אחת המסעדות היוקרתיות והוותיקות בארץ, מסעדת מסה, כפי שפורסם בויינט.

המסעדה הוקמה ברחוב הארבעה בתל אביב בתחילת שנות האלפיים על ידי ארבעה שותפים, והייתה המסעדה הראשונה שהושקע בפתיחתה סכום של מיליון דולר - מה שנחשב להשקעה אסטרונומית במונחים של אז.

אחד מהעובדים במקום סיפר לויינט: "כולנו בהלם. בגלל ההפגנות סגרו את כל הכבישים ולאט-לאט התחלנו לדעוך. עד חודש דצמבר הכל היה מעולה, אבל מאז שהתחילו לחסום את הכבישים פעמיים בשבוע - בגלל השיבושים ובגלל ההפגנות - אנשים פשוט לא יכלו להגיע למקום - לא הגיעו לבר ולא הגיעו למסעדה, והמקום גדול אז זו בעיה. ההפגנות באיילון ממש על הראש שלנו, בכל פעם שיש שם שיבושים גם במסעדה הכל משתבש. אף אחד לא צפה את זה מגיע, זה היה בפתאומיות מעכשיו לעכשיו".

יחד עם זאת, ביום שישי השף חיים כהן חשף בריאיון לערוץ 12 שבעקבות המחאות הוא שוקל לסגור במוצאי שבת את המסעדה שלו "יפו-תל אביב", שנמצאת בסמוך למוקד המחאה השבועית ברחוב קפלן.

השף כהן אמר: "קודם כל יש ירידה בהכנסות צריך להגיד את זה. אני כרגע פתוח - אבל אני כן שוקל לסגור במוצאי שבת. מי שקרוב להפגנות נפגע בין היתר כי אנשים מצד אחד לא יכולים להגיע, ומצד שני לא נעים לעבוד כשיש הפגנה בחוץ. אתה רואה מבעד לזכוכית סוסים ושומע רימוני הלם, אז הדבר היחיד שבא לך זה פשוט לסגור. יש ירידה, אנשים בוכים, הכול כל כך רותח שאני לא יודע מאיפה להחזיק את זה אפילו".

לפני כחודש וחצי הודיע השף יובל בן נריה כי יסגור את המסעדה שלו "a" במוצאי שבת עד הודעה חדשה בשל ההפגנות. השף הודיע אז: "ימי שבת בתל אביב השתנו. אנחנו משתנים. זה הזמן לדמוקרטיה. זה הזמן שלכם".

 

תל אביב הפגנות הרפורמה המשפטית מסעדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד