י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב נראה כאוס בנתב"ג?

למרות יוקר המחיה: זינוק במספר הטסים בפסח

מעל שני מיליון ישראלים יעשו את חג הפסח מחוץ לגבולות הארץ - הוי אומר זינוק של מעל 18% בהשוואה לשנת 2019. לצד זאת קיים מחסור של מאות עובדים בשדה, מה שעלול להוביל שוב לכאוס

למרות יוקר המחיה: זינוק במספר הטסים בפסח
עומס בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

האם בפסח הקרוב שוב נחזה בכאוס בנתב"ג? למרות יוקר המחיה, נרשם דווקא זינוק של 18% במספר הנוסעים שיעברו בנתב"ג במהלך חג הפסח, בהשוואה לשיא שנרשם ב-2019. יותר מ-2.2 מיליון נוסעים יעברו בנמל ובימי העומס כ-100 אלף נוסעים ביום אחד.

בתוך כך, לפי הדיווח ב'דה מרקר' עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) טוענים כי ישנו מחסור של 750 עובדים בתחומי הביטחון והיחידות התפעוליות. "אם לא ייקלטו עובדים נוספים במיידי, התורים בשדה בחג הפסח צפויים להיות ארוכים מאוד והנוסעים ייאלצו להמתין שעות ארוכות", אומרים בוועד העובדים.

למרות טענות הוועד, בהנהלת רש"ת ממזערים את המצב ומודים כי קיים מחסור של 300 עובדים בלבד, וכי הם ממשיכים לגייס עובדים נוספים ללא הפסקה.

כזכור, בחודש ביוני 2022 דיווחה רשות שדות התעופה על תוכנית להסבות מקצועיות של עובדים קיימים לבודקים ביטחוניים ועל גיוס עובדים מהמגזר החרדי, עולים חדשים, אזרחים ותיקים, בני נוער וסטודנטים.

למרות מאמצים אלה מצד רש"ת, עד כה גויס רק שיעור קטן ממספר העובדים החסרים, ואם המצב לא יתוקן במהרה נראה שוב תורים ארוכים בנתב"ג בקרוב.

 

נתב"ג טיסות עומס עובדים נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד