י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרובוקציה סוערת

מתנגדי הרפורמה מתכננים צעדה בתוך בני ברק

לקראת התנגשות בין חילונים לחרדים בתוככי עיר התורה והחסידות תוך פריצות ומסרים שאינם הולמים את תושביה. מתנגדי המחאה מכריזים על צעדה פרובוקטיבית בתוך העיר בני ברק ביום חמישי הקרוב

מתנגדי הרפורמה מתכננים צעדה בתוך בני ברק
ההפגנה בבני ברק נגד הרפורמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לקראת השבוע שבו מתכוונת הממשלה להעביר בקריאה שניה ושלישית חלק מסעיפי הרפורמה המשפטית, מארגני מחאות ההתנגדות לרפורמה מודיעים שיקיימו ביום חמישי הקרוב את "יום השיתוק הלאומי" כהגדרתם, שלדבריהם "יהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים, ובמרכזם - צעדה בעיר בני ברק".

מדובר בצעדה פרובוקטיבית שאין לה שום תכלית ולא תשנה דבר. יתכן כי היא תכלול פריצות נוראה בתוככי עיר התורה והחסידות, תוך הפצת מסרים שאינם הולמים את אופי המגזר.

על רקע פרסומים על מתווה פשרה נוסף שפורסם אמש, מבהירים המוחים כי יתנגדו לכל יוזמה המאפשרת לממשלה למנות שופטים מטעמה לבית המשפט העליון. "זהו תחילתו דה-פקטו של משטר דיקטטורי אשר ממנה שופטים שנאמנים לו ולא למגילת העצמאות והחוק הישראלי. חיסול הדמוקרטיה זו לא דרכנו." ציינו.

ממארגני ההתנגדות לרפורמה המשפטית נמסר: "לא יצאנו לרחובות בשביל חצי או רבע דיקטטורה. בליבנו נשבענו להגן על מגילת העצמאות, על ערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ועל עצמאות הרשות השופטת. בחמישי הקרוב נעלה מדרגה בהתנגדות".

בנוסף הם מפעילים לחץ וקוראים לראשי ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, כמו גם אנשי עסקים בולטים במשק וביניהם: דנה עזריאלי, ליאורה עופר והראל ויזל, להודיע שהם מצטרפים למאבק ביום חמישי הקרוב ויכריזו על השבתת הפעילות. "אם ישארו על הגדר ולא יצטרפו ההיסטוריה תשפוט אותם", מזהירים מארגני המחאה.

במקביל צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו באותו היום לביקור מדיני בלונדון, אחרי איטליה וגרמניה. מסתמן שגם הפעם ימריא באמצעות מסוק בעקבות כוונת המפגינים לשבש גם כבישים בינעירוניים כולל את הדרך לנתב"ג מבלי לחוס על רבבות טסים שמבקשים להגיע לטיסתם, חלקם לצרכים רפואיים.

הרפורמה המשפטית מפגיני שמאל צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד