י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נבצרות, חמץ ומשפט

שבועיים עד לסיום כנס החורף: הקואליציה נכנסת לבליץ חקיקה

חודשיים וחצי לאחר השבעתה, הממשלה הנוכחית עומדת לקראת סיום מושב החורף הראשון כשבאמתחתה מספר קידומי חקיקה שנויים במחלוקת | בשבועיים שנותרו יעשו בקואליציה ככל שביכולתם במטרה לזרז ולסיים עם הליכי החקיקה הנדרשים עוד קודם לחג הפסח הבעל"ט

שבועיים עד לסיום כנס החורף: הקואליציה נכנסת לבליץ חקיקה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים נותרו עד לסיום כנס החורף, ובקואליציה פותחים בבליץ חקיקה בנוגע למספר נושאים במטרה לסיימם עד ליציאה לפגרה שתמשך עד לאחר חגי ישראל לקראת חודש אייר.

בראש סדר היום: הרפורמה המשפטית, בצל הדיווחים על פשרה אפשרית והקפאת החקיקה, הקואליציה מצידה תמשיך בהליך החקיקה שיתמקד בימים הקרובים בעיקר בוועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן.

כבר הבוקר (ראשון) תתכנס הוועדה להמשיך את הדיונים בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והחוק שימנע פסילת חוקי יסוד על ידי שופטי בג״צ.

במקביל, וועדות הכנסת ימשיכו את הדיונים בחוק הנבצרות וחוק דרעי השלישי שיאפשר לו לשוב לשולחן הממשלה, שמא עוד קודם חג הפסח, אך ייתכן כי גם זה ידחה עד לאחר החג.

במקביל, גם חוק הנבצרות שימנע מהוצאת ראש הממשלה לנבצרות, יאושר בקריאה שלישית בימים הקרובים, וכך גם חוק החמץ שנועד להסדיר את הנושא הטעון עוד קודם חג הפסח.

מליאת הכנסת הליכי חקיקה מושב החורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד