כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נכתב בהידורים מיוחדים

צפו: אלפים השתתפו בהכנסת ספר תורה: הרחובות הראשיים נסגרו

רחובות בואנוס איירס בארגנטינה לבשו חג בעת הכנסת ספר תורה לזכרו של רב הקהילה שהסתלק לפני כשנה. רחובותיה הראשיים של רובע אונסה נסגרו על ידי המשטרה המקומית לטובת מעבר המוני החוגגים שלוו את תהלוכת ספר התורה

צפו: אלפים השתתפו בהכנסת ספר תורה: הרחובות הראשיים נסגרו
אלפים חוגגים בהכנסת ספר תורה צילום: באדיבות המצלם

רחובות בואנוס איירס בארגנטינה לבשו חג אמש (מוצאי שבת), בעיר נערכה הכנסת ספר תורה לקהילת שערי תפילה בבואנוס איירס, לזכרו של רב הקהילה שהסתלק לפני כשנה חכם משה מוהדב זצ"ל. במשך שנים רבות רבי משה ז"ל היה אחראי על מערך השחיטה של קהילת 'יסוד הדת', ושל קהילת יהודי סוריה 'בני חלב' בראשות החכם הגאון רבי יצחק שחיבר זצ"ל.

במשך עשרות שנים העמיד מאות תלמידים בקהילת 'יסוד הדת', בישיבת 'חפץ חיים' ובקהילת 'אדרת אליהו' בבואנוס איירס. בשנים אלו שימש גם כשד"ר לטובת המוסדות בקהילות חו"ל שלא על מנת לקבל פרס.

ספר התורה נכתב בהידורים מיוחדים על ידי הגאון רבי משה המרה שליט"א מרבני קהילת שערי תפילה לשעבר, המתגורר מאז הקורונה בשכונת גבעת שאול בישראל.

אלפים ליוו את ספר התורה בשירה וריקודים ספר התורה יצא מביתו של חכם משה מוהדב זצ"ל במרכז רובע אונסה בתהלוכה לקהילת שערי תפילה - קהילת יוצאי דמשק בבואנוס איירס, רחובותיה הראשיים של רובע אונסה נסגרו על ידי המשטרה המקומית לטובת מעבר המוני החוגגים שלוו את תהלוכת ספר התורה, בראשות רבני הקהילות התורניות בבואנוס איירס.

בהכנסת ספר התורה נטלו חלק משפחתו של חכם משה מוהדב זצ"ל בהם בנו רבי יצחק, רב קהילת 'ים התורה' בניו יורק, בנו רבי אליהו, ראש כולל מהרח"ו בצפת, בנו רבי דניאל ראש ישיבת 'אחדות ישראל' בארגנטינה, חתנו הרב אברהם בנשימול רב קהילה 'מרטינס' בצפון בואנוס איירס, וחתנו רבי אברהם ששון מסופרי הסת"ם החשובים בבואנוס איירס.

ארגנטינה בואנוס איירס הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד