כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לפיד וגנץ תקפו

נתניהו: "מצפה מהמפכ"ל למנוע אלימות, ומהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר ברור למפכ"ל ולרמטכ"ל בדברים שאמר בפתח ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר. "מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק" | נתניהו הוסיף: "מצפה מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להיאבק בתקיפות בסרבנות". לפיד: "הכל בידיים שלך"

נתניהו: "מצפה מהמפכ"ל למנוע אלימות, ומהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות"
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: עומר מירון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לקריאות לסרבנות משרות בצה"ל ולמחאות שלעיתים הופכות לאלימות והעביר מסר ברור לרמטכ"ל ולמפכ"ל.

נתניהו אמר: "לא נקבל אנרכיה. יש הקוראים לחסימות כבישים, לסרבנות, לדם ברחובות, לפגיעה באישי ציבור. אנחנו לא נקבל זאת, ולא נקבל אלימות - משום צד".

ראש הממשלה הדגיש: "אני מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק, למנוע אלימות וחסימות צירים, ולאפשר את שגרת חייהם של אזרחי המדינה. אני מצפה מהשב"כ והפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה המסיתים לרצח שרים וחברי כנסת, ולרצח ראש הממשלה ומשפחתו. בלי להעלים עין, בלי לעשות הנחות ובלי לעגל פינות". 

נתניהו הוסיף: "אני מצפה מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להיאבק בתקיפות בסרבנות. אין שום מקום לסרבנות בשיח הציבורי. מדינה חפצת חיים לא יכולה להשלים עם תופעות כאלה, ואנחנו לא נשלים איתן".

לדבריו, "במקום ההסתה הקריאות לאנרכיה, במקום הנדסת התודעה של ערוצי התעמולה, צריך להיות דיון אמיתי, ענייני והוגן ברפורמה המשפטית. נשמת אפה של הדמוקרטיה זה האיזון בין שלוש הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת. איזון זה הופר בישראל במהלך העשורים האחרונים, כפי שלא קרה בשום דמוקרטיה בעולם".

לסיום אמר: "ועל כן יש היום הסכמה רחבה על הצורך להחזיר את האיזון הנדרש, שהיה קיים במדינה כמעט יובל שנים. לשם כך נבחרנו - וכך נעשה. נעשה זאת בשיקול דעת ובצורה אחראית, באופן שישמור על זכויות היסוד של כל אזרחי ישראל - חילונים ודתיים, נשים, מיעוטים, כולם - בלי יוצא מן הכלל".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב ואמר: ״נתניהו, תעצרו את החקיקה והרמטכ"ל לא יצטרך להיאבק בסרבנות, ראש השב"כ לא יצטרך להילחם בהסתה, והמפכ"ל יוכל להתפנות למלחמה בטרור לפני הרמדאן. הכל בידיים שלך, תפסיק להפיל את האחריות על אחרים״.

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ הגיב: ״נתניהו, השאלה היא לא איך יאבק הרמטכ"ל בסרבנות, ואיך ישמרו ראש השב"כ והמפכ"ל על הסדר הציבורי.
הבעיה היא בסרבנות שלך לעצור את מלחמת האחים ולהידבר, ובניסיון שלך לחולל אנרכיה במערכת המשפט״.

בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית ישיבת הממשלה יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד