כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי צו המעצר נגדו

תיעוד: פוטין בביקור "מפתיע" במריופול הכבושה

זמן קצר אחרי צו המעצר שהוצא נגדו בבית הדין הבינלאומי בהאג, הגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לביקור מתריס במריופול שבמחוז דונבאס. ביקור זה הוא הראשון של פוטין בשטח שנכבש מידי אוקראינה במלחמה, והוא מגיע זמן לא רב אחרי דיווח לפיו פוטין מסתגר באחוזתו מחשש שינסו לחסל אותו

תיעוד: פוטין בביקור "מפתיע" במריופול הכבושה
פוטין במריופול צילום: באדיבות המצלם

היום (ראשון) דיווחה התקשורת הרוסית על ביקור מפתיע שערך הנשיא ולדימיר פוטין בעיר מריופול הכבושה שנמצאת בחבל דנובאס בו מתרכזת המלחמה בין המדינות. זהו הדיווח הרשמי הראשון על ביקור של פוטין בשטח שנכבש מידי האוקראינים מאז פרצה המלחמה לפני כשנה, והוא לווה בתיעודים של הנשיא הרוסי מסתובב ברחובות העיר ומדבר עם התושבים שככל הנראה עברו סינון קפדני. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתית נראים התושבים כשהם מודים לפוטין ומראים לו את שגרת חייהם.

הביקור המתריס והמתוקשר מגיע יממה לאחר הגעתו של פוטין לסבסטופול שבחצי האי קרים, אזור שרוסיה סיפחה מאוקראינה ב-2014. ביקורים אלו עשויים להיתפס כתגובה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שפירסם ביום שישי צו מעצר נגד פוטין.

סגן ראש ממשלת רוסיה מראט קוסנולין שהתלווה לפוטין בביקורו האחרון טען כי התושבים חוזרים למריופול ביוזמתם המלאה. התקשורת הממלכתית הרוסית דיווחה על שיקומה של העיר, בעוד סגן ראש הממשלה קוסנולין אמר: "מרכז העיר נפגע בצורה קשה. אנחנו רוצים לסיים את שיקום האזור עד סוף השנה".

התקשורת הרוסית דיווחה כי פוטין הגיע למריופול במסוק וסייר במספר מחוזות בעיר כשהוא עצמו נוהג ברכב. בסרטון מהביקור נראה פוטין משוחח עם תושבי העיר, שהרעיפו שבחים על שיקומה המחודש של העיר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד