כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעקבות לחץ ציבורי

הליכוד משך את הצעת החוק להשתלטות על ועדת הבחירות המרכזית

ח"כ אליהו רביבו הודיע על משיכת הצעת החוק לפיה מעתה יבחר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית על ידי יו"ר הכנסת ועל ידי ועדת הבחירות המרכזית, ולא יהיה שופט עליון. הצעת החוק יצרה סערה, וגררה גינוי אפילו מצד יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן: "בעיני אין שום צורך לגעת בהרכב וועדת הבחירות המרכזית, למרות ביקורות מוצדקות, וזה מזיק"

הליכוד משך את הצעת החוק להשתלטות על ועדת הבחירות המרכזית
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ אליהו רביבו הודיע על משיכת הצית החוק שהגיש מוקדם יותר לפיה ישונה המצב הקיים בו יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ממונה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, ומעתה יבחר על ידי יו"ר הכנסת ועל ידי ועדת הבחירות המרכזית.

בהודעתו מסר: "את הצעת החוק התחלתי לקדם במהלך חודש נובמבר מתוך אמונה מלאה בנחיצותו. יחד עם זאת, לאור בקשת יו"ר הקואליציה אופיר כץ, כשחקן קבוצתי בתוך סיעת הליכוד ובכדי למנוע תיאוריות קונספירציה של האופוזיציה, החלטתי למשוך את החוק וכך הוריתי לאנשי לשכתי לפעול לאלתר. נמשיך לעבוד יחד למען עם ישראל".

ח"כ שמחה רוטמן בירך על משיכת הצעת החוק: "ושוב, הוכחה ברורה וחד משמעית שהחברה בישראל יודעת להתמודד עם הצעות חוק בעייתיות, גם בלי בג"ץ. הצעת חוק שנויה במחלוקת מתפרסמת. מקבלת ביקורת גם בתקשורת וגם בקואליציה, ויורדת מסדר היום. תקשורת חופשית, חופש ביטוי פוליטי ודיון פתוח, פותר הרבה מאוד מהבעיות. קוראים לזה ד-מו-קרט-יה".

הצעת החוק קבעה אף כי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא יהיה שופט עליון מכהן או בדימוס, ולא היה חבר מפלגה בשלוש השנים שקדמו למינויו לתפקיד. זהו אינו חוק חדש, ומי שיזם אותו הוא השר שלמה קרעי שאף הגיש אותו בכנסות קודמות.

עוד קובעת הצעת החוק כי יו"ר הכנסת יציע לוועדת הבחירות שלושה מועמדים והוועדה תבחר ברוב של שני שלישים מחבריה את יושב ראש הוועדה המרכזית מבין המועמדים שהוצעו.

יוזם הצעת החוק נימק אותו: "הגיע הזמן שבוועדת הבחירות המרכזית, שלה תפקיד משמעותי ומרכזי במיוחד בניהול ההליך הדמוקרטי בישראל, לא יהיה עוד מצב של ניגוד עניינים בו שופט העליון העומד בראשה הוא גם עמיתם בפועל של השופטים בבג"ץ הדנים בעתירות כנגד החלטות הועדה".

הצעת החוק עוררה סערה גדולה, וגררה גינוי אפילו מצד יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן שהגיב: "בעיני אין שום צורך לגעת בהרכב וועדת הבחירות המרכזית, למרות ביקורות מוצדקות, וזה מזיק''.

לכך הגיב מגיש הצעת החוק ח"כ רביבו: "אני מציע לחברי, חבר הכנסת רוטמן, שילמד את הצעת החוק לעומקה ולא יפרסם תגובה אוטומטית כנגד רק משום שאינו בקיא דיו בנושא. אני בטוח שלאחר שיכיר אותה גם הוא יתמוך בה בלב שלם".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא להצעת החוק וצייץ: "עכשיו הליכוד מנסה להשתלט על ועדת הבחירות המרכזית. למה ללכת סחור סחור? שיודיעו שמעכשיו לא יהיו בחירות בישראל אלא אם כן הם מנצחים ונגמור עם זה".

אליהו רביבו ועדת הבחירות שמחה רוטמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד