כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בדיון בוועדה

רוטמן הודיע על עוד ריכוך ברפורמה המשפטית

רוטמן הודיע בוועדה כי יוסר החלק ברפורמה שנוגע לוועדה לבחירת שופטים, וקובע כי שר המשפטים יבחר שני שופטים שיצאו לפנסיה לחברי הוועדה, בהסכמת נשיאת העליון. "אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת

רוטמן הודיע על עוד ריכוך ברפורמה המשפטית
ח"כ שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע היום (ראשון) במהלך דיון בוועדה, על עוד ריכוך ברפורמה המשפטית. על פי ההצעה המרוככת, יוסר החלק ברפורמה שקובע כי שר המשפטים יבחר לוועדה לבחירת שופטים, שני שופטים שיצאו לפנסיה, בהסכמת נשיאת העליון. "אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת", אמר רוטמן.

לפי רוטמן, ביחס למינוי שופטי עליון, המצב הקיים היום בוועדה למינוי שופטים, במסגרתו חברים בוועדה שלושה שופטים מכהנים מבית המשפט העליון (כולל נשיאת העליון) יישאר.

עם זאת, כשהוועדה תבחר שופטים לערכאות הנמוכות (מחוזי ולשלום), מציע רוטמן שנציגות השופטים תהיה באמצעות שלושת הנשיאים המכהנים - נשיאי העליון, המחוזי והשלום.

בתוך כך, במהלך הדיון פרצה מהומה לאחר שיועמ"ש ועדת החוקה, גור בליי, אמר כי "בישראל אין משטר פדרלי, אין עוד מנגנון פיקוח ולכן מתן כוח לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים מחליש את הבלם המרכזי בהפרדת הרשויות - בית המשפט".

רוטמן תמה בתגובה: "זו העמדה הרשמית, זה משהו חדש?". בליי השיב כי "הרעיון של איזונים ובלמים הוא שיש גורם אמון על ההגנה על זכויות אדם, זה לא טובים ורעים. בארץ האיזון המרכזי הוא בית המשפט מול הקואליציה".

יצוין כי, ראשי הקואליציה צפויים להתכנס הערב על מנת לדון במוות שירכך את ההצעה הראשונית שהציג של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין.

שמחה רוטמן ועדה לבחירת שופטים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד