כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
משיב אש

בן גביר על החלטת בג"ץ: "הפיכה לכל דבר"

השר בן גביר מסר הערב הצהרה בה תקף את החלטת בג"ץ לאסור עליו ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה. "מבחינת השופט עמית וחלק מחבריו, ראש הממשלה ושרי הממשלה הם עציצים", תקף. הוא הוסיף: "ההחלטה הזו רק מחזקת את הדחיפות החיונית של הרפורמה המשפטית"

בן גביר על החלטת בג"ץ: "הפיכה לכל דבר"
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים איתמר בן גביר מסר הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת בה התייחס להחלטת בג"ץ האוסרת עליו להתערב בניהול פעולות המשטרה, וקבע כי עליו להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה, בין במישרין ובין בעקיפין. בדגש בהנחיות על מחאות והפגנות כנגד השלטון. 

בן גביר אמר: "היום נפל דבר בישראל. בהחלטה ללא כל נימוקים, השופט יצחק עמית קובע שאני לא אוכל לתת הנחיות למשטרה בעניין ההתפרעויות של האנרכיסטים וחסימות הצירים. בהחלטה של חצי עמוד, השופט עמית ביטל היום את הרשות המבצעת. ההחלטה לפיה השר יכול רק להתוות מדיניות כללית בלי שום יכולת אופרטיבית לממש את המדיניות היא לא רק חסרת תקדים, ההחלטה של השופט עמית היא הפיכה לכל דבר".

בן גביר הוסיף ותקף: "מבחינת השופט עמית וחלק מחבריו, ראש הממשלה ושרי הממשלה הם עציצים. השר יכול להגיד מה הוא חושב שצריך לעשות, אבל הוא לא יכול לבצע שום דבר מזה, ולא יכול לוודא שהמדיניות שלו מבוצעת. כן, אני קבעתי מדיניות שלא יהיו התפרעויות וחסימות צירים מרכזיים, ואני צריך לוודא שהמדיניות שלי מבוצעת".

עוד אמר השר בן גביר: "אגב, אני לא הראשון שקובע מדיניות בעת חסימות כבישים. עומר בר לב עשה את זה, שרים קודמים עשו את זה, אבל רק כשזה מגיע לחסימת נתיבי איילון שנעשית בשביל תמיכה בבית המשפט העליון, השופט עמית מחליט לעקר את הסמכות שלי לגבי ההתפרעויות האלו, ונותן החלטה כשהוא בניגוד עניינים מובהק".

בן גביר תקף: "לפי השופט עמית, שרי הממשלה הם חוקרים אקדמאיים שיכולים להגיש ניירות עמדה, אבל לא מעבר לזה. בכל מדינה דמוקרטית נבחרי הציבור הם שקובעים את מדיניות המשטרה בהתפרעויות. כן! גם אם אלו התפרעויות של אנרכיסטים מהשמאל!".

לדבריו, "ההחלטה הזו רק מחזקת את הדחיפות החיונית של הרפורמה המשפטית, בלי מצמוצים ובלי לעקר אותה מתוכן. אם לא נעביר את הרפורמה החשובה הזאת, כל שרי הממשלה באמת יהיו עציצים נטולי השפעה. מכאן אני יוצא לישיבת ראשי קואליציה עם מסר ברור על חשיבות הרפורמה, אבל לא אסתפק בכך".

בן גביר הבהיר: "בתיקון לפקודת המשטרה שעבר בכנסת עם הקמת הממשלה, נקבע שהמשטרה תהיה כפופה למרות הממשלה והשר לביטחון לאומי ממונה מטעם הממשלה על משטרת ישראל".

השר הוסיף: "לצערי כנראה שהתיקון הזה לא היה ברור מספיק, למרות שהוא מפורש מאוד, והשופט עמית החליט לרמוס אותו, ולכן אנחנו נתקן את פקודת המשטרה תיקון נוסף, שבו יהיה ברור שהשר לביטחון לאומי לא רק יתווה מדיניות למשטרה, אלא גם יוודא שהמדיניות שלו מתקיימת בצורה מעשית בשטח".

לסיום אמר בן גביר: "עצוב שבכלל צריך להיות תיקון כזה כי בדמוקרטיה זה אמור להיות ברור מאליו, אבל זה השופט עמית שגורר אותנו לעוד ועוד חקיקה, שתבהיר את מה שברור מאליו, הרשות המבצעת כשמה כן היא – מ ב צ ע ת. זאת הדמוקרטיה".

הרפורמה המשפטית איתמר בן גביר בג"ץ יצחק עמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד