כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התייר הגרמני משחזר את הדרמה

ניצל מלינץ' פלסטיני: "ערבי ישראלי חשב שאני יהודי והציל אותי"

ג'ראלד הצל, התייר שהותקף בשכם בשבת האחרונה יחד עם חברו גם הוא מגרמניה, מספר ל'בחדרי' על רגעי הדרמה: "התחילו לדפוק על החלונות, משטרת הרשות לא הצליחה לעזור, ערבי-ישראלי חשב שאנחנו יהודים והציל אותנו ברכבו, הפלסטינים מלאים בשנאה"

ניצול הלינץ והרכב ההרוס
ניצול הלינץ והרכב ההרוס צילום: באדיבות המצלם

שני תיירים מגרמניה הותקפו אתמול (שבת) בשכם על ידי המון פלסטיני זועם שזיהה אותם כיהודים לאחר שהם נכנסו לעיר הפלסטינית עם רכב שיתופי שאותו שכרו בתל אביב ועליו דגל ישראל וסמל של עיריית תל אביב עם שם החברה הישראלית. התיירים ניסו לברוח אך לא הצליחו, שוטרים פלסטינים ניסו לסייע להם אך לא הצליחו, בעוד ההמון הזועם מסתער על הרכב, מנפץ שמשות, בועט בדלת, מכה את הנהג ואת חברו, הורס את הרכב ומחבל בצמיגים, השניים ניסו להימלט אך לא הצליחו.

כשהם היו אובדי עצות, ערבי ישראלי שטייל בשכם חשב שהם יהודים, אותת להם לבוא אחריו והוציא אותם דרך כבישים צדדיים, לעבר בסיס צבאי ליד שבי שומרון, בשלב מסוים הרכב שלהם לא יכל להמשיך לזוז כי הצמיגים נהרסו, הנהג הערבי ישראלי הכניס אותם לרכבו ומילט אותם בתושיה גדולה.

אחד מהם, ג'ראלד הצל, התייר שהותקף בשכם אתמול, סיפר ל'בחדרי חרדים' על רגעי הדרמה. "צעירים פלסטינים התחילו לדפוק על החלונות ואחד מהם חיבל בגלגלים, השוטרים לא הצליחו לעזור לנו, ופתאום הגיע רכב עם נהג שאותת לנו לנסוע אחריו, סמכתי עליו כי הוא לא יצא והשתולל כמו ההמון הזועם שצילם את הרגעים הללו וצרח מילים שלא הבנתי אותן".

הוא ממשיך לתאר: "נסענו אחריו הוא הוציא אותנו משם, הוא לא ידע שאנחנו תיירים מגרמניה הוא חשב שאנחנו יהודים ישראלים שבטעות נכנסנו לשכם, והוא החליט להציל אותנו, הוא ערבי ישראלי שגר בישראל, יש לו משפחה בשכם והוא החליט להוציא אותנו משם בחיים. הוא מעדיף לא להתראיין ולא להיחשף, כי יש לו משפחה בשכם והוא גם עושה עסקים בשכם, הוא פשוט הציל אותנו, אני נפגשתי איתו היום בירושלים, החלפנו מספרים, הודיתי לו כל כך על מה שהוא עשה, הוא הביא אותנו עד החיילים ליד הישוב שבי שומרון".

ג'ראלד הצל ממשיך לספר: "החיילים בשבי שומרון קיבלו אותנו מהר מאוד, ישר הבינו מה קרה, טיפלו בנו מהר מאוד, היו לנו שריטות, למזלנו לא נפגענו בצורה קשה, עפו עלינו סלעים, אבנים בגודל כפול מהראש שלי, לא חשבנו באותו רגע האם נצא משם בחיים או לא, פשוט חשבנו רק איך לצאת משם, החיילים הישראלים דיברו אנגלית בצורה מאוד טובה, וזה הקל עלינו, ניסינו להסביר לפלסטינים בשכם שאנחנו תיירים מגרמניה הם לא הבינו שום דבר או שהם לא רצו להבין, לא ברור לי".

שאלנו אותו האם הוא מתכוון לחזור לישראל שוב, ומה מצבו של חברו: "הוא יחזור מחר לגרמניה, זה פעם ראשונה שלו בישראל זה טראומה בשבילו, אני לא יודע אם הוא יחזור לארץ עוד פעם, אני בוודאי אחזור לישראל, הייתי בישראל הרבה פעמים, אני מכיר את יהודה ושומרון, אני מכיר את ישראל, אני מאוד אוהב את ישראל ישראל, היא מדינה מצויינת, מדינת טובה, היא מדינה מסבירת פנים, ואני בוודאי אחזור לפה, לשכם אני לא אכנס יותר לפחות בשנים הקרובות, אני לא רואה סיבה, אבל ביהודה ושומרון איפה שיש ישובים ישראלים בוודאי שאני אגיע".

ג'ראלד התייחס לזעם הפלסטיני, "הם היו עם שנאה בעיניים, זה משהו לא רגיל, הם פשוט רדפו אחרינו בלי סוף, יצאו מהרכבים וניסו לפגוע בנו שוב ושוב". ג'ראלד התייחס לגינוי החריף של שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "המון שתוקף תיירים בגלל שהם לא אוהבים את לוחית הרישוי שלהם זה מגעיל ופחדנות. אני מודה לאזרח הישראלי הפלסטיני שהציל אותם מעומק ליבי". התייר אמר שהוא מודה לשגריר על הדברים שכתב, לסיים ציין כי הוא עוד ישוב לישראל, "אתם מדינה מצוינת".

ג'ראלד הצל עם נשיא גרמניה פרנץ וולטר שטיינמאייר. 

גרמניה פלסטינים לינץ שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד