כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע הפיגוע

פסגת שארם: הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים

הפסגה הביטחונית בהשתתפות ישראל הגיע לסיומה בשארם א שייח. ישראל התחייבה לעצירת האישורים למאחזים לחצי שנה. הפסגה התקיימה בצל הפיגוע בחווארה. מטרת הוועידה, אותה יזמו האמריקנים, הייתה להגיע להבנות שיורידו את גובה הלהבות

פסגת שארם: הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים
מבצע צבאי בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ההתכנסות השנייה של הפורום המחומש, בשארם א שייח במצרים הסתיים הערב. במהלכה נועדו ראשי 5 המשלחות של ארה"ב, מצרים, ירדן, ישראל, והרש"פ. הפסגה התקיימה בצל הפיגוע בחווארה בו נפצע יהודי.

הצדדים חידשו את מחויבותם להבנות שגובשו בעקבה, ובמרכזם קיום שיח בעניין הסכמות אפשריות על הפסקה של צעדים חד צדדיים הדדיים. המשלחת הישראלית, בראשות ראש המל"ל צחי הנגבי ובהשתתפות ראש השב"כ רונן בר, מתפ"ש ובכירים ממשרדי הביטחון והחוץ, הדגישה כי כדי למנוע הסלמה בתקופת הרמדאן ולאחריה יש לפעול בנחישות נגד הטרור ללא פשרות. סוכם לקיים בשבועות הקרובים מפגש נוסף של פורום זה.

על פי הדיווח, של עמיחי שטיין ב'כאן חדשות', הוועידה המדינית-ביטחונית בשארם א-שייח היא מפגש ההמשך של פסגת עקבה שהתקיימה לפני כשבועיים בירדן. השתתפו בה בכירים מישראל, מהרשות הפלסטינית, מארצות הברית, מירדן וממצרים. מטרת הוועידה, אותה יזמו האמריקנים, הייתה להגיע להבנות שיורידו את גובה הלהבות בשטח לקראת חודש הרמדאן ולמעשה ליצוק תוכן בתוך ההבנות שהושגו בפסגה הקודמת ולאפשר הזדמנות אחרונה לנקוט במדיניות בשטח.

אריאל כהנא מדווח ב'ישראל היום' מפי גורם מדיני כי אין כל התחייבות ישראלית חדשה בנוגע לבנייה ביהודה ושומרון וכי ההודעה שפרסמו הפלסטינים מצטטת את ההודעה הקודמת, שנכתבה בעקבות מפגש עקבה. הגורם המדיני הבהיר כי תקופת אי קידום הבניה ביו"ש למשך ארבעה חודשים, החלה עם החלטת הקבינט ב-14 בפברואר להסדיר את מעמדם של תשעה "ישובים צעירים" ביו"ש. משמעות הדבר כי לתקופת ההקפאה נותרו פחות מ-3 חודשים.

שארם א-שייח' מצרים פלסטינים חודש הרמדאן רמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד