כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגלל סוס ועגלה

טראמפ צפוי להיעצר אך הוא לא יהיה הנשיא הראשון שייאזק

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עשוי להיות הנשיא הראשון שנעצר מאז המאה ה-19, אז הנשיא יוליסס סימפסון גרנט נעצר, בגלל שרכב מהר מדי על סוסו. הנשיא ה-18 של ארה"ב שילם קנס של 20 דולר (סכום גדול באותם ימים) כדי להשתחרר מהכלא כאשר נתפס בבירה ב-1876. גם אם טראמפ ייעצר זה לא ימנע ממנו להתמודד לנשיאות

טראמפ צפוי להיעצר אך הוא לא יהיה הנשיא הראשון שייאזק
מעצר, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

דונלד טראמפ עשוי להפוך לנשיא ארה"ב הראשון שנעצר מאז הנשיא יוליסס סימפסון גרנט שנעצר ב-1876 אם התובע המחוזי של מנהטן, אלווין באג, יבחר להפליל אותו באישומים הנוגעים לתשלום לא חוקי שביצע.

הנשיא ה-45 הודיע ​​אתמול (שבת) כי הוא עומד להיעצר ביום שלישי הקרוב על ידי הרשויות בניו יורק לאחר שעורכי דינו ביצעו העברות כספים שלא כחוק. טראמפ, בן 76, סובל מסקנדלים משפטיים בשנים האחרונות, אך מעולם לא נעצר בקשר לפשע כלשהו.

הוא יהיה הנשיא הראשון עם אזיקים מאז שהנשיא גרנט נעצר בגלל מהירות מופרזת בסוס ובכרכרה שלו. הנשיא ה-18 נעצר על ידי קצין משטרה ב-1876, כשהקצין וויליאם ווסט אמר לו: "אני מצטער מאוד, אדוני הנשיא, שאני צריך לעשות את זה," אמר, "כי אתה מפקד האומה, ואני לא אלא שוטר, אבל החובה היא חובה, אדוני, ואני אצטרך לעשות זאת. להביא אותך למעצר". לאחר שהמשטרה הביאה את הנשיא לתחנת המשטרה, הם לא היו בטוחים אם הם יכולים להאשים נשיא מכהן. בסופו של דבר הם נתנו לו לשלם קנס ולחזור לבית הלבן.

אמנם לכרכרה שלו לא היה מד מהירות, אבל זו הייתה הפעם השנייה שהוא נתפס דוהר בכבישים בבירה ובסופו של דבר שילם 20 דולר כדי לצאת לחופש.

גם אם טראמפ ייעצר בקשר לכספים לא חקיים, הוא עדיין יכול לרוץ לנשיאות ולשבת שוב בבית הלבן. הכללים היחידים המגבילים את מי שיכול להתמודד לתפקיד הם אזרחים ילידי ארצות הברית ומעל גיל 35.

דונלד טראמפ ארה''ב נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד