כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קול אחר

טייס F16 תוקף את הסרבנים: "היו בחירות"

שי קלך, טייס F16 לשעבר, תוקף את התארגנות טייסי המילואים לסרב להגיע לימי אימון בשבוע הקרוב כמחאה לרפורמה המשפטית ולדעתו "זו סרבנות פוליטית" | לדבריו, "היה יום בחירות, הוא הסקר הגדול ביותר והוא ניצח בציבור היהודי, 64 אל מול 46 מנדטים. זו אמירה חדה וברורה, ואין לי מה להיכנס אליה. זו סרבנות לשמה, וכל סרבנות צריך להוקיע"

טייס F16 תוקף את הסרבנים: "היו בחירות"
טייס חיל האוויר צילום: דוברות משרד הביטחון

שי קלך, טייס F16 לשעבר המתנגד לסרבנות טייסי המילואים שקמה בעקבות ניסיון הקואליציה לקידום הרפורמה המשפטית, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והסביר את דעתו.

"הסוגיה היא בכלל לא פוליטית, ואין זה משנה אם לדידו הולכת פה לקום דיקטטורה. בוא נאמר כך, אני אפילו הראשון שאסרב אם תקום דיקטטורה, אבל הוא נדרש להוכיח שקמה דיקטטורה. את הסוגיה הפוליטית צריך להשאיר בצד מחוץ למחלוקת בכלל, לא להכניס אותה לצבא", טען.

"היום נפל דבר קטן מאוד בישראל, שבוע שעבר אמרתי, 'צריך לשאול מדוע בכלל טייס מעז לחשוב על סרבנות', זאת השאלה שצריך לתת לה מענה, אבל היום אנחנו במקום אחר. זאת אומרת, אם יש היום קבוצה קטנה שקוראת לסרבנות, שמייצרת מרידה, שמתחילה תחילתה של הפיכה צבאית, הדבר הזה, צריך להוקיע אותו כאן ועכשיו באופן מיידי", טען.

עם זאת, הוסיף: "היום ערכתי שעות של שיחות עם בכירים בחיל האוויר, כולל אלופי משנה, אמרתי להם 'אני דיברתי עם חלקכם הגדול והבנתי שיש 95 אחוז לערך שישרתו ביום פקודה. האם אני צודק?', הם אמרו לי 'לא, אתה טועה, זה קרוב ל-100 אחוז'. זה הסיפור".

לדבריו, "היה יום בחירות, הוא הסקר הגדול ביותר והוא ניצח בציבור היהודי, 64 אל מול 46 מנדטים. זו אמירה חדה וברורה, ואין לי מה להיכנס אליה. זו סרבנות לשמה, וכל סרבנות צריך להוקיע".

בהמשך השיחה גם טען בקשר לרפורמה המשפטית כי "יש בכירים רבים, כלכלנים, פוליטיקאים, סופרים, אנשי תרבות שמעידים שזה רק יחזק את הדמוקרטיה".

לקראת סיום השיחה, סיפר: "אלופי המשנה שהיום משרתים הם בני קורס שלי, או אחד מעליי או אחד מתחתיי ואני דיברתי עם חלקם, ואנחנו יודעים בדיוק איפה חיל האוויר היום נמצא. כמו שאמר עמירם נורקין, מפקד חיל האוויר לשעבר, 'לא תהיה סרבנות', הוא צודק ב-100 אחוז".

"אנחנו כרגע קבוצה של כבר קרוב ל-100 טייסים שיכולים לחזור לשירות פעיל ואנחנו נגיש את העצומה לדרג מקבלי ההחלטות בשמות מלאים כדי שיהיה להם את הביטחון לנהוג בדיוק כמו שרייגן נהג ובדיוק כמו שבן גוריון נהג בפלמ"ח, אנחנו מאחוריהם. היום הפסקת גיל הטיסה המבצעית זה גיל 50, מפקד חיל האוויר יודע היטב שאם הוא מעלה את גיל הפסקת הטיסות לגיל 55, הוא מקבל עכשיו מאות טייסים", סיכם.

טייס חיל האוויר f16 חיל האוויר הרפורמה המשפטית סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד