י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
כארבע שנים אחרי

האברך שספג 40 דקירות נותר עם 84% נכות

כארבע שנים אחרי שספג 40 דקירות בפיגוע בשער שכם ומצבו הוגדר אנוש, גבריאל לביא שנותר עם 84% אחוזי נכות עדיין נאבק בימים אלה כדי לקבל סיוע במימון לרכישת רכב מונגש שלו הוא זקוק כדי להתנייד | במשרד הבריאות מבטיחים לזרז את ההליכים

האברך שספג 40 דקירות נותר עם 84% נכות
גבריאל לביא בעת שחרורו מביה"ח צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האברך גבריאל לביא, ספג 40 דקירות בכל חלקי גופו בפיגוע שהתרחש בשנת 2019 ליד שער שכם והיה תלוי בין חיים למוות במשך כשבועיים ימים.

קשה להאמין שהוא יצא מזה חי, קשה להאמין שהצליח להשתקם, בתהליך מייסר וארוך שבסיומו הוא נותר עם 84% נכות וממש קשה להאמין שכבר יותר משנה הוא ממתין לאישור מהמרב"ד - המכון הרפואי לבטיחות בדרכים - על מנת שיוכל לקבל סיוע במימון רכב מונגש שלו הוא כל כך זקוק. כך דווח בתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל.

הודות לטיפול התכנית שמסייעת לאזרח מול הרשויות, ממשרד הבריאות נמסר לגל"צ: "משרד הבריאות מתנצל על העיכוב בטיפול ועל עוגמת הנפש שנגרמה לגבריאל. לאחר שבתחילה הטפסים לא הגיעו, הפונה התבקש לשלוח מידע רפואי משלים שהועבר לגורמי המקצוע והשבוע נקבע לו תור לבדיקה במרב"ד. נציין כי בימים אלו מקדמים במשרד הבריאות שינוי מערכתי במרב"ד לקיצור זמני ההמתנה לטיפול בתיקים השונים, שכבר מוכיח שיפור בפועל".

גבריאל מודה לצוות הרפואי טרם שחרורו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

כזכור, ביום שישי כ"ו אייר תשע"ט, גבריאל לביא, בן 50 נפצע באורח קשה מאוד וצעיר בן 16 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם בעיר על ידי צוותי מד"א.

המפגע דקר בתחילה את גבריאל בשער שכם, פצע אותו באורח קשה מאוד נמלט לתוך העיר העתיקה, שם, תוך כדי מרדף משטרתי אחריו, דקר צעיר בן 16 סמוך לבית הכנסת החורבה ברובע היהודי. המחבל, תושב השטחים כבן 19, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון בזירה.

באורח נס, אחרי פחות משבועיים לאחר שנדקר עשרות פעמים בכל חלקי גופו והיה תלוי בין החיים לבין המוות, גבריאל לביא שוחרר מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, כנגד כל הסיכויים.

לפני שחרורו מבית החולים התיישבו לביא ורופאי בית החולים להצהרה. גבריאל אמר אז: "אני רוצה להודות לפרמדיקים ולחובשים של מד"א, לצוות הרפואי בבית החולים 'שערי צדק', לכל החברים, למשפחה, וכמובן לתפילות של עם ישראל. ברגע הפיגוע לא פחדתי, הרגשתי שהשם איתי ושהעם איתי. אני זוכר שבאותו בוקר הלכתי לישיבת 'שובו בנים', ולאחר מכן לכותל. בדרכי חזרה הביתה, סמוך לשער שכם, המחבל תקף אותי מאחור, ודקר אותי", שחזר והוסיף, "הסתובבתי וראיתי את המחבל מולי. לא היה לי הרבה מה לעשות, רק התפילין היו לי ביד. לאחר מספר דקירות איבדתי את ההכרה ונפלתי. המחבל חשב שמשימתו הושלמה, ועזב אותי".

דקירות סכין פיגוע שער שכם משרד הבריאות גבריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד