כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתווה רוטמן החדש

בקואליציה החליטו: נסיגה מחקיקת רוב חלקי הרפורמה | כל הפרטים

הכניעה והריכוך: בתום דיון לילי ממושך, אחרי כשלושה חודשים של הפגנות חסרות תקדים ואיומים על סרבנות ומלחמה עיקשת, הקואליציה נכנעת ומבצעת נסיגה חלקית ראשונה ממתווה הרפורמה המשפטית המקורי - אבל עדיין מתעקשת על החוק המרכזי בה, זה הנוגע לבחירת השופטים 

בקואליציה החליטו: נסיגה מחקיקת רוב חלקי הרפורמה | כל הפרטים
נתניהו, רוטמן ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשעה לאחר חצות הגיע לסיום דיון ממושך של ראשי מפלגות הקואליציה במהלכו החליטו על ריכוך ברפורמה המשפטית לצד הקפאת רוב החקיקה עד לאחר יום העצמאות בעוד למעלה מחודשיים.

בדיון שהתקיים בלשכת ראש הממשלה השתתפו רה"מ בנימין נתניהו, השר יריב לוין, חבר הכנסת אריה דרעי, השר איתמר בן גביר והשר יצחק גולדנקופף. שם הוחלט על המשך הליך החקיקה של הרפורמה המשפטית.

לפי הסיכום, בשבועיים שנותרו עד לסיום כנס החורף יובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית אך ורק חקיקת שינוי ההרכב הוועדה לבחירת שופטים, זאת לפי השינוי המרוכך שהציג אתמול חבר הבנסת שמחה רוטמן, "ההצעה שתובא לאישור תביא לשינוי היסטורי ומהותי בוועדה לבחירת שופטים", נמסר.

בהודעת לשכת ראש הממשלה הציגו את ההישג בכך ש"לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים, כך שיתאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. נציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהועדה".

לגבי שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית הוחלט כי יוקפאו עד לאחר חזרת הכנסת לפעילות מפגרת הפסח, שאר החוקים כולל פסקת ההתגברות "יובאו לאישור עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה", נמסר.

בהודעה פורסמה קריאה של ראשי מפלגות הקואליציה הקוראים לאופוזיציה ״לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש, שבה לא ניתן לקיים את הליכי החקיקה בכנסת, על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה".

״אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובה לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם״, נכתב עוד. ראשי האופוזיציה טרם הגיבו להחלטה לריכוך רוב הליך החקיקה.

הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד