י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
פי 3.6

מיליארדי שקלים: הישראלים התאהבו בתשלום באמצעות ארנקים דיגיטליים

ההוצאות של הציבור הישראלי בחודש פברואר 2023 באמצעות ארנקים דיגיטליים הסתכמו ב-2.459 מיליארד ₪ - פי 3.6 לעומת פברואר אשתקד | סכום ההוצאות הממוצע היומי בפברואר צמח ב-11.1% לעומת חודש ינואר השנה | 17% מההוצאות שהתבצעו פיסית בבתי העסק נעשו באמצעות ארנקים דיגיטליים  

 מיליארדי שקלים: הישראלים התאהבו בתשלום באמצעות ארנקים דיגיטליים
ארנק דיגיטלי צילום: Pixabay

נתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים), המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, מצביעים על כך שגם בחודש פברואר נמשך הגידול בהיקפי השימוש וההוצאות בארנקים דיגיטליים בישראל והם רשמו שיא חדש של הוצאות בהיקף כולל של 2.459 מיליארד ₪.

מדובר על עלייה של פי 3.6 בהוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת פברואר 2022 בו סך ההוצאות עמדו על 687.78 מיליון ₪.

העלייה בסכום ההוצאות היומי באמצעות ארנקים דיגיטליים בפברואר לעומת ינואר 2023 הסתכמה ב-11.1%. בפברואר הגיעה ההוצאה היומית הממוצעת בארנקים דיגיטליים לסכום של 87.8 מיליון ₪ לעומת 79.1 מיליון ₪ בינואר השנה.

בנוסף, נתוני שבא מראים כי נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) עמד בחודש פברואר על שיעור שיא של 17%. במהלך פברואר 2023 עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 14.479 מיליארד ₪. 

על פי נתוני שבא, בפברואר גם נמשכה מגמת הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיעו ל-92.4% מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו ב-32.725 מיליארד ₪ מתוך סך הוצאות של 35.055 מיליארד ₪. 61.6% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי התבצעו באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים ושעונים חכמים) שסכום ההוצאה בהן עמד בנובמבר על 8.918 מיליארד ₪. 

סמנכ״לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא, טלי הולנברג מסרה: ״אנו רואים שהציבור הישראלי כבר שינה את אורחות חייו וכמעט חמישית מההוצאות בבתי העסק עצמם מתבצעות באמצעות ארנק דיגיטלי. בנוסף, כמעט שני שליש מההוצאות בעסקאות פיסיות מתבצעות באמצעות עסקאות חכמות של אמצעי תשלום מתקדמים – קונטקטלס, סמארטפונים ושעונים חכמים".

 

 

ארנק דיגיטלי תשלום הוצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד