ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הונאת המיליונים

קצבאות ביטוח לאומי הוצאו במרמה לעשרות משפחות ברחבי הארץ

נעצר תושב ירושלים החשוד במעשה הונאה ובזיופי מסמכים רפואיים של בתי החולים ׳הדסה עין כרם׳ ו-׳שערי צדק׳ תוך מצג שווא להוצאת קצבאות במרמה | חקירת המשטרה יחד עם גורמי האכיפה בביטוח הלאומי ובמס ההכנסה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים

קצבאות ביטוח לאומי הוצאו במרמה לעשרות משפחות ברחבי הארץ
המוסד לביטוח לאומי צילום: Nati Shohat/Flash90

היחידה ללחימה בפשיעה ציון ממחוז ירושלים קיימה מזה שבועות ארוכים חקירה סמויה יחד עם אגף החקירות חקירה של הביטוח הלאומי ובשיתוף מס הכנסה, לאחר שנציגי ביטוח לאומי פנו למשטרה עם מידע וחומרים מהחקירות שביצעו בעקבות חשדם לעבירות הונאה רחבת היקף באמצעותה נגבו כ-10 מיליון שקלים מכספי הציבור. 

לפי החשד, נשלחו מסמכים רפואיים מזוייפים מבתי החולים ׳הדסה עין כרם׳ ו-׳שערי צדק׳ וביקורים אצל רופאים שבפועל לא התקיימו, על רקע לקות שמיעה, שכביכול העידה על נכותם של עשרות רבות של ילדים מעשרות משפחות המתגוררות בערים שונות ברחבי הארץ וביניהם: ירושלים, צפת, בית שמש, נתיבות ועוד. 

סכום התשלום העתידי, לולא הזיהוי והתפיסה של החשודים, יכל להגיע לעשרות מיליוני ש״ח. 

הבוקר (שני) הפכה החקירה לגלויה עת עצרו בלשי המשטרה מיל"פ ציון את החשוד (תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו) העומד להערכת חוקרי המשטרה ובהתאם לחומרים שהועברו על ידי הביטוח הלאומי, מאחורי הונאה זאת, ובהמשך תבקש המשטרה בבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות.

מהביטוח הלאומי נמסר: ״אגף החקירות בביטוח הלאומי פועל כל העת ומוצא את מי שמנסה לקבל קצבאות במרמה. המחשבה כי יש מי שמוכן לגנוב כספים ולתייג את ילדיו כבעלי מוגבלות כשהם בריאים לחלוטין ובאותה נשימה לפגוע במי שזקוקים לכך באמת, היא בלתי נתפסת וקשה להכלה. עם זאת, זה לא ימנע מאיתנו להמשיך לתת שירות ולסייע למי שזקוק לכך במקביל לתפיסה ויד קשה מול אלו המנסים לפגוע בחלש ובערך הערבות ההדדית בחברה״.

יש לציין כי חקירת המשטרה יחד עם גורמי האכיפה בביטוח הלאומי ובמס ההכנסה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

 

הונאה הביטוח הלאומי קצבאות מענקים מרמה משפחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד