י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
צפי לעליית מחירים

שיא של 4 שנים: הדולר מתחזק מול השקל

השקל ממשיך לצנוח: לראשונה מאז תחילת 2019 הדולר חוצה את רף ה-3.7 שקלים, בעוד האירו מתקדם לכיוון ה-4 שקלים. כל זאת על רקע הודעת הקואליציה כי החקיקה בעניין שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תועבר עד פסח. בתוך כך, הערב יתקיים במשרד האוצר דיון רשמי ראשון בעניין הסכנות הטמונות לכלכלה מהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית

שיא של 4 שנים: הדולר מתחזק מול השקל
שטרות כסף/שקלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (שני) צנח השקל לשפל של 3 שנים אל מול הדולר שנסחר ב-3.7 שקלים. השקל נחלש אף מול האירו שנסחר הבוקר ב-3.9 שקלים. עם זאת, בהמשך היום עליית הדולר מעט התמתנה והוא עמד כעת על 3.68.

עלייה זו בערך הדולר עלולה לגרור עליית מחירים משמעותית זמן קצר לפני הפסח, זאת על רקע העלייה האחרונה ביוקר המחייה. כלכלנים מקשרים את היחלשות השקל להמשך קידום חקיקת הרפורמה המשפטית ולהודעת הקואליציה הבוקר כי שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים יתבצע עוד בכנס הזה ולפני פסח.

הערב יתקיים במשרד האוצר דיון רשמי ראשון בעניין הסכנות הטמונות לכלכלה מהמשך חקיקת הרפורמה, ובו ישתתף אף שר האוצר שאמור לחזור מפריז.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, אמר על רקע היחלשות השקל: "אין שינוי בהערכתנו כי המשך מימוש תהליכי החקיקה והרפורמה, יאתגרו כבר בקרוב את רמת 3.72 שקלים לדולר. עם פריצת רמת זו, הדולר עשוי לנוע לעבר רמת 4 שקלים לדולר. הפיחות המתמשך התורם לעליות מחירים, יחייב את בנק ישראל, להמשיך במדיניות העלאת הריבית, כאשר ההערכה כי כבר בישיבה הקרובה של הוועדה המוניטרית, בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5%".

יורו דולרים שקלים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד