י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מכירת מידע צבאי"

בכיר איראני טוען: גורמים מדליפים תוכניות מבצעיות לישראל

חברי כוח קודס של משמרות המהפכה "עייפים" מהמאבק עם כוחות צה"ל ברמת הגולן ומוכרים מודיעין צבאי לישראל, כך עולה ממסמך שהודלף לאחרונה. גורמים איראניים בסוריה מבקשים לעזוב את שדה הקרב בסוריה ולקבל משרות ותפקידים בתוך איראן

בכיר איראני טוען: גורמים מדליפים תוכניות מבצעיות לישראל
תקיפה ישראלית בסוריה

פרוטוקול פגישה של אנשי דת בכירים ומפקדי משמרות המהפכה עם המנהיג העליון עלי חמינאי, שהודלף לתקשורת, מעיד כי המצב הכלכלי והפוליטי באיראן גרם לכוחות הרפובליקה האסלאמית למכור מידע על פעולות כוח קודס לישראל, וכי גורמים איראניים בסוריה מבקשים לעזוב את שדה הקרב בסוריה ולקבל משרות ותפקידים בתוך איראן.

המסמך בן 44 העמודים מכיל ציטוטים של התבטאויות של 45 מפקדי משמרות המהפכה ואנשי דת בפגישה במשרדו של חמינאי ב-3 בינואר ביום השנה למותו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שנהרג על ידי ארה"ב לפני שלוש שנים. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran Internationa.

רחים נואי אג'דאם, ששימש מפקד המטה המבצעי של משמרות המהפכה בסוריה, אמר במהלך הפגישה כי כוח קודס "מתמודד עם בעיות רבות" באזורי הגבול של ישראל ורמת הגולן. הוא הזכיר את ההפצצות ה"בלתי פוסקות" של ישראל ו"חוסר יכולת הגישה המהירה של כוחות הברית של איראן באזור זה" כחלק מהבעיות, והוסיף כי הקשיים הכלכליים והמחאות המתמשכות הובילו גם ל"בעיות אידיאולוגיות ובעיות משפחתיות בכוחות".

הוא אמר כי הדלפות של תוכניות מבצעיות הביאו את הכוחות האיראניים נגד ישראלים "לקצה", והוסיף כי "התקפות של כוחות ישראליים בחמישה מבצעים הראו לנו שחוסר הנכונות של הכוחות להישאר בגבולות ישראל גרמו להם לעשות דברים בלתי נתפסים, כמו מכירת מידע צבאי".

 

 

 

איראן סוריה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד