י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
התרגשות במליאת הכנסת

אחרי 18 שנה: החוק לביטול ההתנתקות אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו לו. אישור החוק, יאפשר לישראלים להיכנס חזרה ליישובים שפונו בשנת 2005, בהם חומש ושא-נור

אחרי 18 שנה: החוק לביטול ההתנתקות אושר סופית
ההתנחלות בחומש צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו לו. אישור החוק, יאפשר לישראלים להיכנס חזרה ליישובים שפונו בשנת 2005, בהם חומש ושא-נור.

עם אישור החוק, החלו חגיגות במליאה ואנשי חומש יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירכו בקול בליווי מחיאות כפיים: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת לימור סון-הר מלך ויולי אדלשטיין. יוזמת החוק, ח"כ לימור סון הר-מלך אמרה ל'בחדרי חרדים': "היה לנו לילה מאוד מרגש. זכינו להעביר את התיקון לחוק ותשובת הארץ לפשע הזה שהיה פה בגירוש מגוש קטיף. לי באופו אישי כתושבת חומש בצפון השומרון זה ממש היינו כחולמים לראות את התיקון הזה".

על הדיווחים כי אלוף הפיקוד יעכב את החתימה על החוק אמרה: "יש פה רשות מחוקקת והיא המחליטה והקובעת. אותו אלוף צריך ליישב קו עם המדיניות".

על העובדה שנוכחות חברי הכנסת בהצבעה הייתה דלה, אמרה: "את החוק מנסים כבר להעביר ללא הצלחה 17 שנה. זה שהחוק עבר זה העיקר. עד הרגע האחרון לא האמנתי שזה יקרה".

על ריכוך הרפורמה אמרה: "התחלנו בבוקר מאוד לא פשוט. התחושה הייתה של תבוסתנות וכניעה. היו רגעים קשים אבל כבר בערב היינו עם החוק המרגש הזה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על אישור החוק: "הלילה הזה מרגש כי אנחנו מתחילים כאן תיקון היסטורי. הודות לחלוצי חומש הגיבורים שנאחזים במקום במסירות במשך שנים, כנסת ישראל והקואליציה שלנו מתחילים הלילה למחוק את חרפת הגירוש מספר החוקים ולקדם את הסדרת הישיבה בחומש. מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל!".

חה"כ יולי אדלשטיין, ממובילי החוק, בירך: "17 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד שבו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש. זהו הצעד ראשון ומשמעותי לתיקון אמיתי ולביסוסה של ישראל בשטחי המולדת השייכים לה".

גם שרת ההתיישבות אורית סטרוק בירכה: "שמחה לארצך, וששון לעירך - ריקודי הודיה ושמחה ברחבת הכנסת, לאחר שחוק השיבה לחומש וצפון השומרון עבר בקריאה שניה ושלישית. "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן" - זה היה העקרון לפיו הקמנו לפני יותר מ 17 שנה את מטה "חומש תחילה". עכשיו אנחנו זוכים להתחיל לתקן. אשרינו שזכינו".

תוכנית ההתנתקות חומש מליאת הכנסת לימור סון הר מלך יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד