י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
החרפה באיומים

רוסיה זועמת על בריטניה: "נשק עם מרכיב גרעיני"

פוטין מאיים שרוסיה "תגיב בהתאם" אם אוקראינה תקבל פגזי אורניום מדולדל מבריטניה, בטענה שיש להם "רכיב גרעיני". אורניום מדולדל הוא תוצר לוואי של תהליך העשרה גרעיני המשמש לייצור דלק גרעיני או נשק גרעיני

רוסיה זועמת על בריטניה: "נשק עם מרכיב גרעיני"
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי מוסקבה "תגיב בהתאם" אם בריטניה תספק לאוקראינה אספקה ​​צבאית, לרבות תחמושת חודרת שריון המכילה אורניום מדולדל.

"בריטניה הכריזה לא רק על אספקת טנקים לאוקראינה, אלא גם על פגזים עם אורניום מדולדל", אמר פוטין לכתבים לאחר שיחות בקרמלין עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג. "אני רוצה לציין שאם כל זה יקרה, אז רוסיה תצטרך להגיב בהתאם. המערב הקולקטיבי כבר מתחיל להשתמש בנשק עם מרכיב גרעיני".

פוטין הגיב לדבריה של שרת ההגנה הבריטית, אנאבל גולדי, שנשאלה האם "התחמושת שמסופקת כעת לאוקראינה מכילה אורניום מדולדל". היא הגיבה כי "לצד הענקת טנקים מסוג צ'לנג'ר 2 לאוקראינה, נספק תחמושת כולל פגזים המכילים אורניום מדולדל". לדבריה, הפגזים הללו "יעילים מאוד בהרס טנקים וכלי רכב משוריינים מודרניים".

אורניום מדולדל הוא תוצר לוואי של תהליך העשרה גרעיני המשמש לייצור דלק גרעיני או נשק גרעיני. הוא בסביבות 60% כמו אורניום טבעי והוא חודר שריון, החומר עוזר לפצצות לחדור בקלות לפלדה.

הארגון האנטי-גרעיני CND גינה את ההחלטה לשלוח את התחמושת לאוקראינה, וכינה זאת "אסון סביבתי ובריאותי נוסף עבור אלה שחיים בסכסוך", שכן אבק רעיל או רדיואקטיבי יכול להשתחרר בשיגור.

 

נשק גרעיני בריטניה מלחמה גרעינית ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד