כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
עשרות הרוגים

לפחות 12 סופות טורנדו פגעו במיסיסיפי ובאלבמה

מושל מיסיסיפי הכריז על מצב חירום לאחר שסופות טורנדו הרגו לפחות 30 בני אדם בשתי מדינות. "אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור", אמר הנשיא ביידן. "אנחנו נהיה שם כל עוד יידרש. נעבוד יחד כדי לספק את התמיכה שאתם צריכים כדי להתאושש"

לפחות 12 סופות טורנדו פגעו במיסיסיפי ובאלבמה
טורנדו בארה"ב צילום: Pixabay

מושל מיסיסיפי בארה"ב הכריז על מצב חירום לאחר שסופות טורנדו הביאו למותם של עשרות בני אדם בשתי מדינות. לפחות 30 בני אדם נהרגו כשסופות טורנדו שטפו את מיסיסיפי ואלבמה בסוף השבוע, כך אמרו גורמים רשמיים. רוב ההרוגים היו במיסיסיפי, כך לפי סוכנות החירום של מיסיסיפי.

המושל טייט ריבס הכריז בשבת על מצב חירום באזורים ש"מושפעים או באזורים שעלולים להיות מושפעים ממנו" בשל מזג האוויר הקשה שפקד את המדינה. "הוראות אלו יישארו בתוקף עד למועד שבו איום על ביטחון הציבור יפסיק להתקיים", נכתב בהצהרה. "יתר על כן, כל הסוכנויות של מדינת מיסיסיפי ימלאו את אחריותן לשעת חירום כפי שנקבע בתוכנית ניהול החירום המקיפה של מדינת מיסיסיפי".

הנשיא ג'ו ביידן פרסם הצהרה ביום שבת והבטיח "תמיכה פדרלית מלאה" לאנשי מיסיסיפי שהושפעו מסופות טורנדו. "ג'יל ואני מתפללים עבור אלה שאיבדו את יקיריהם בסופות הטורנדו ההרסניות במיסיסיפי ועבור אלה שיקיריהם נעדרים", אמר ביידן. "התמונות מרחבי מיסיסיפי קורעות לב".

ביידן אמר שהוא פנה אל מושל מיסיסיפי טייט ריבס והמחוקקים המקומיים כדי להביע את תנחומיו ו"להציע תמיכה פדרלית מלאה כאשר קהילות מתאוששות מהשפעות הסערה הזו". ריבס גם צייץ על השיחה עם ביידן בשבת. "אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור", אמר ביידן. "אנחנו נהיה שם כל עוד יידרש. נעבוד יחד כדי לספק את התמיכה שאתם צריכים כדי להתאושש".

 

טורנדו ארה''ב נשיא ארצות הברית אלבמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד