ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
"להתייחס אליהם כשמאלנים"

גפני במתקפה על יו"ר פורום קהלת: "חצוף"

גפני תקף בחריפות את הפורום השמרני "קהלת" לאחר שהיו"ר אמר כי פסקת ההתגברות היא דרישה של החרדים ולא תעבור בכנסת. גפני תקף את היו"ר ואמר: "החצוף הזה, נוח לו לפגוע בציבור החרדי ובנציגים שלו ועל כן הוא אומר את זה"

גפני במתקפה על יו"ר פורום קהלת: "חצוף"
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (דגל התורה) תוקף הבוקר (שלישי) את פורום "קהלת" שתומך וקורא לקידום הרפורמה במערכת המשפט שנים רבות ואף הרפורמה הנוכחית של הממשלה נשענת על רעיונות ומחקרים של הפורום.

גפני תקף בריאיון לעיתון יתד נאמן ואמר כי "הם מזמן כבר לא ימין, פורום קהלת הם שמאל". המתקפה של גפני באה בשל ההתנגדות של יו"ר הפורום משה קופל לפסקת ההתגברות אותה דורשים חברי הכנסת החרדים.

לטענת גפני: "פסקת ההתגברות הייתה דרישה של שר המשפטים יריב לוין, הרבה שנים קודם שמונה לשר והציג את הרפורמה. זו הייתה דרישה של הליכוד ואנחנו תומכים בזה".

גפני המשיך ותקף: "מגיע החצוף הזה, יפה הנפש מפורום קהלת, הנחשב ימין, ואומר בצורה מתריסה שכביכול מדובר בדרישה שהיא שלנו. נוח לו לפגוע בציבור החרדי ובנציגים שלו ועל כן הוא אומר את זה".

גפני הוסיף וטען כי קופל, "לא מבין את המערכת ואני מתבייש שהוא שותף שלי. זו התנהגות בזויה הפוגעת בציבור גדול שאורח החיים שלו שונה מפורום קהלת. נמשיך לקדם את פסקת ההתגברות ואעלה את זה לישיבה הבאה של ראשי המפלגות".

גפני הבהיר: "לאור הדברים הללו אני אומר בצורה נחרצת שמבחינתנו פורום קהלת אינם חלק מגוש הימין אלא חלק מגוש השמאל וכך צריך להתייחס לדברים".

כזכור, יו"ר פורום 'קהלת', משה קופל, אמר בכנס סגור בניו יורק כי הדרישה לפסקת ההתגברות היא של החרדים אך היא לא תעבור בכנסת. 

קופל אמר בכנס הסגור שהקלטות מתוכו שודרו בחדשות 13: "עכשיו, אדבר איתכם בכנות מוחלטת. ההצעה שלנו ליריב לוין ושמחה רוטמן הייתה שפסקת ההתגברות היא אידיוטית לגמרי, מעולם לא רצינו את פסקת ההתגברות, זה היה עניין פוליטי".

לדבריו, "החרדים השתכנעו בעקבות חוק הגיוס. ועכשיו החרדים רבים בינם לבין עצמם, כי עכשיו אומרים בש"ס פשוט תפתרו את עניין חוק הגיוס בחוק בסיסי ולא אכפת לנו מפסקת ההתגברות, אבל גפני מ'יהדות התורה' מתעקש להמשיך עם פסקת ההתגברות".

קופל הוסיף: "למה החרדים רוצים את זה? הם רוצים את זה כי יש להם בעיות ספציפיות והם חוששים שבית המשפט יבטל את תוקף החוקים, כמו חוק הגיוס. חוק הגיוס הוא דבר אחד, מדובר גם בהפרדה המגדרית, זה נושא חם במיוחד".

קופל הבהיר: "לא תהיה פסקת התגברות, איש מעולם לא חשב שתהיה פסקת התגברות, אני אומר לכם, תקשיבו לי ותקראו את שפתיי, לא תהיה פסקת התגברות. זו התשובה שלי לכך".

משה גפני הרפורמה המשפטית קהלת פסקת התגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד