י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למחרת יום העצמאות

יוזמה חדשה בימין: הפגנת המיליון בעד הרפורמה

תומכי הרפורמה המשפטית יוזמים את הפגנת המיליון בירושלים למחרת יום העצמאות. מיזם זה מגיע אחרי שתי הפגנות גדולות שנערכו השבוע בעד הרפורמה. המארגנים: "לא ניתן שיגנבו לנו את הבחירות, נזעזע את המדינה - הרפורמה תעבור"

יוזמה חדשה בימין: הפגנת המיליון בעד הרפורמה
הפגנת הענק בירושלים צילום: תנועת רגבים

אחרי שתי הפגנות מוצלחות השבוע: תומכי הרפורמה מתכננים מפגן ענק בעד הרפורמה תחת הכינוי "הפגנת המיליון" למחרת יום העצמאות בירושלים.

המארגנים - אביחי בוארון, שנכנס השבוע לכהן כח"כ מטעם תנועת הליכוד, וברלה קרומבי העומד בראש "יוזמת תקומה 2023", יחד עם שורה ארוכה של ארגוני ימין ופעילי חברה אזרחית, החלו בהכנות לקראת המפגן הענק שצפוי להתקיים מול כנסת ישראל, ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, תחת הדרישה מהממשלה והקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית במושב הקרוב.

ח"כ אביחי בוארון הסביר כי "מחנה שלם לא יכול לחיות עם הידיעה שהוא שווה פחות. אם לא תהיה רפורמה - זה אומר שהפתק שלנו בקלפי לא שווה. אנחנו רוב בקלפי אבל אנחנו לא באמת יכולים לנהל את המדינה. המציאות הזו חייבת להשתנות. גם למחנה הלאומי מותר שתהיה לו מניה בניהול ענייני המדינה. נמאס לנו להיות סוג ב".

אחד מיוזמי העצרת, ברלה קרומבי מסביר שהדחייה היא מפאת הימים הקדושים של מדינת ישראל, שהם לא מתכוונים לפגוע בחשיבותם. לדבריו, "אנחנו לא מתכוונים לצאת להפגנות בימים הקדושים של מדינת ישראל, יום השואה, יום הזיכרון וחג העצמאות – יום חגה של מדינת ישראל. אנחנו נכבד את זכרם של הנופלים, נכבד את ששת המילונים שנספו בשואה ונכבד את יום חגה של המדינה. לא נשאב לפרובוקציה של מתנגדי הרפורמה שרוצים לחרב את הימים הקדושים האלו ולהרוס את שארית הקונצנזוס הישראלי והימים הקודשים של מדינת ישראל".

בין האלפים הרבים השתתפו גם שרים וחברי הכנסת ממפלגות הליכוד, הציונות הדתית ועוצמה יהודית – ובהם: השר בצלאל סמוטריץ, השר איתמר בן גביר, השר שלמה קרעי, השרה אורית סטרוק השרה עידית סילמן, השרה מאי גולן, השר עמיחי אליהו וכן השר יצחק וסרלאוף. לצידם השתתפו גם ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ צביקה פוגל, ח"כ ניסים ואטורי, ח"כ קטי שטרית, ח"כ צבי סוכות, ח"כ טלי גוטליב, ח"כ אלמוג כהן, ח"כ לימור סון הר מלך, ח"כ משה סלומון, ח"כ יצחק קרוייזר, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ בועז ביסמוט, ח"כ אריאל קלנר וכן ח"כ אוהד טל.

הפגנה ירושלים הפגנה הרפורמה המשפטית תנועת רגבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד