ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע ניסיון הפיגוע

שר החוץ בוועידת פסגה בקפריסין: "איראן היא סכנה לעולם"

שר החוץ אלי כהן נפגש היום בקפריסין עם עמיתיו, שר החוץ של קפריסין, ושר החוץ של יוון. השלושה דנו במגוון נושאים על סדר היום ועל האפשרויות לחיזוק הקשר בין המדינות לאור השינויים המתרחשים בתחומי הביטחון האזורי והאנרגיה

שר החוץ בוועידת פסגה בקפריסין: "איראן היא סכנה לעולם"
שרי החוץ של ישראל קפריסין ויוון צילום: שגרירות ישראל בקפריסין

שלושה ימים לאחר סיכול הפיגוע האיראני ביוון שכוון נגד יהודים תחת הכוונה איראנית, שלושת שרי החוץ האזוריים מחזקים את הברית האזורית בין ישראל-יוון וקפריסין בתחומי המלחמה בטרור, חיזוק בטחון הפרט, הביטחון הלאומי והרחבת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה.

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של קפריסין ד"ר קונסטנטינוס קומבוס, ושר החוץ של יוון, ניקוס דנדיאס בועידה מיוחדת בקפריסין. 

שר החוץ אלי כהן שנמצא בקפריסין אמר: "איראן היא סכנה לעולם. הטרור האיראני פוגע במזרח התיכון, באוקראינה, באירופה ובמקומות נוספים. ביקשתי מחברי, שרי החוץ של יוון וקפריסין, לפעול להכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור באיחוד האירופאי, בעיקר לאור הפיגוע האיראני שסוכל השבוע ביוון נגד מטרות ישראליות ויהודיות. אנחנו משקיעים רבות בקשר המשולש החשוב מאד עבורנו מול אתגרים עולמיים בתחום האנרגיה, חיפוש אחר הזדמנויות משותפות ויצירת ביטחון לתייר הישראלי ולמוסדות יהודים במרחב".

אתמול נפגש שר החוץ אלי כהן עם נשיא קפריסין ודן איתו על עצירת הטרור האיראני והכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור. הרחבת הסכמי אברהם וחיזוק היחסים עם מדינות השלום הם אינטרס אזורי שיביא ליציבות רבה יותר ושגשוג כלכלי. חיזוק הברית האזורית בין ישראל, יוון וקפריסין. השניים סיכמו כי ישראל וקפריסין יקדמו פעילות משותפת בתחום האנרגיה והחיבור הכלכלי בין המדינות.

איראן אלי כהן יוון קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד