י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרות אישומים

טראמפ ייעצר בימים הקרובים: המשטרה בכוננות שיא

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יואשם בגין תשלום לא חוקי רגע לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. פרטי התיק נגדו טרם פורסמו, אך בארה"ב דווח על עשרות אישומים נגד הנשיא לשעבר. טראמפ יהיה הנשיא הראשון של ארה"ב שעומד בפני אישום פלילי

טראמפ ייעצר בימים הקרובים: המשטרה בכוננות שיא
טראמפ כביכול במעצר צילום: באדיבות המצלם

חבר מושבעים גדול הצביע אתמול (חמישי) להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לאחר שזה מואשם שנתן תשלום של 130,000 דולר בניסיון לקנות שקט בסיפור שהיה מביך אותו. טראמפ, בן ה-76, מכחיש שעבר על החוק. בכך הוא צפוי להיות הנשיא הראשון של ארה"ב שעומד בפני כתב אישום פלילי.

משרדו של התובע המחוזי במנהטן, אלווין בראג, שעוקב אחר החקירה, אישר כי יצר קשר עם עורך דינו של מר טראמפ כדי "לתאם את הגעתו לבית המשפט", האשמות לא פורטו.

הנשיא לשעבר, המתגורר בפלורידה, צפוי לטוס לניו יורק ביום שני הקרוב ולהגיע לבית המשפט ביום שלישי, כך אמרו שני מקורות הבקיאים בעניין ל-CBS News.

האישומים בכתב האישום יוקראו בפניו בדיון, שאמור להימשך כ-10-15 דקות. השירות החשאי של ארצות הברית - שמופקד על הגנה על נשיאי ארה"ב מכהנים ונשיאי ארה"ב לשעבר - יהיה אחראי על האבטחה לקראת הופעת בבית המשפט.

טראמפ יעבור הליך כמו של כל חשוד שעומד לדין, יילקח ממנו טביעות האצבע שלו, הוא יצטלם כמו אחרון החשודים, כמו כל הנאשמים בתיקים פליליים.

טראמפ התפרץ אתמול על התובע המחוזי במנהטן. הוא כינה את התובע "חרפה", והאשים אותו "הוא עשה את העבודה המלוכלכת של ג'ו ביידן".

"הדמוקרטים שיקרו, רימו וגנבו באובססיה שלהם לנסות 'להשיג את טראמפ', אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת - הפללת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות", אמר. טראמפ הטיח שוב ושוב את החקירה כ"ציד מכשפות" פוליטי בראשות יריביו.

האם טראמפ עדיין יכול לרוץ לנשיאות? התשובה היא, כן. כתב אישום או אפילו הרשעה פלילית לא ימנעו ממנו להמשיך בקמפיין הנשיאותי שלו אם יבחר בכך - והוא הראה שהוא ימשיך לדחוף קדימה את הקמפיין בלי קשר למה שיקרה.

למעשה, אין שום דבר בחוק האמריקני שמונע ממועמד שנמצא אשם בפשע להתמודד לנשיא המדינה ולשמש כנשיא - אפילו מהכלא. בעקבות כתב האישום, כל השוטרים במשטרת ניו יורק הצטוו להתייצב הבוקר במדים ברחבי ניו יורק, כך אמרו מקורות במשטרה לרשת ABC. לפי לשכת ראש העיר אין איומים ספציפיים, אך המשטרה בכוננות שיא.

דונלד טראמפ מנהטן נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד