ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הראשון שהגיש בקשת מקלט

פליט סורי הפך לראש עיר בגרמניה

ריאן אלשבל, בן 29, פליט סורי נבחר לראשות עיר בגרמניה. הוא אמר שהזכייה שלו "מהווה דוגמה לרחבות אופקים עבור גרמניה כולה". הוא הפליט הסורי הראשון שהגיש בקשה למקלט בגרמניה בין 2015 ל-2016

פליט סורי הפך לראש עיר בגרמניה
ריאן אלשבל צילום: פייסבוק

פליט סורי נבחר לראשות עיר בדרום מערב גרמניה. ריאן אלשבל, בן 29, הגיע לגרמניה ב-2015 לאחר שנמלט ממלחמת האזרחים במולדתו. הוא השתקע באזור באדן-וירטמברג אחת מ-16 המדינות בפדרציית גרמניה, שם עבד שבע שנים בעיריית אלטנשטט.

בהיותו מועמד עצמאי שהתמקד בשיפור הגישה לשירותים דיגיטליים, הוא זכה ביום ראשון האחרון ברוב מוחלט בהתמודדות על ראשות העיר אוסטלסהיים והשיג 55.4 אחוזים מהקולות.

הוא תיאר את זכייתו כ"סנסציונית", ושיבח את העיר כמי ש"מהווה דוגמה לרחבת אופקים וקוסמופוליטיות עבור גרמניה כולה". (גישה פילוסופית, התומכת בהתעלות מעל להבדלים הלאומיים בין בני האדם).

במקור הוא ממחוז אס-סויידה בעל הרוב הדרוזי בדרום סוריה, אלשבל בן המיעוט הדתי הדרוזי בנו של מורה בבית ספר תיכון ומהנדס חקלאות, נאלץ לנטוש את לימודי הפיננסים והבנקאות בגלל המלחמה.

הוא הפליט הסורי הראשון שהגיש בקשה למקלט בגרמניה בין 2015 ל-2016. הוא בין 1.2 אחוז מראשי הערים הנבחרים של גרמניה שהם מהגרים.

הפוליטיקאי הגרמני הנוסף והמוכר עם שורשים סוריים, הוא ראש עיריית פרנקפורט מייק יוזף, נולד בקמישלי ב-1983 אך עבר לגרמניה עם משפחתו זמן קצר לאחר מכן כפליטים פוליטיים בשל אמונתם הנוצרית.

הוא כתב באתר שלו: "בשנת 2015, כמו רבים מבני דורי בסוריה, עמדתי בפני דילמה: או שהייתי צריך לעשות שירות צבאי ובכך להיאלץ לקחת צד במלחמה, או לעזוב את הארץ להיכנע לגורל לא ברור. נכנעתי לגורל זה ללא תנאי ויצאתי לדרך מילוט. הבית, המשפחה, החברים, הלימודים והעתיד היו איכשהו מובן מאליו, תמיד היו שם. אבל פתאום אתה מתעורר בטיסה הקרה והאפלה ומבין: כל מה שהיה מובן מאליו כבר לא שם".

גרמניה דרוזים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד