ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"ההנחה תישאר לכל החיים"

בשורה אמיתית: מהלך צרכני מבורך שחברות הביטוח "לא יאהבו"

משרד האוצר ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מוציאים לדרך שני מהלכים צרכניים משמעותיים: ייעול מודל העמלות וקביעת הנחות לכל החיים בפוליסות ביטוח חיים|המהלכים צפויים להביא לצמצום ניגודי העניינים בתחום ביטוחי החיים, לשכלל את התחרות ולהגביר את השקיפות ללקוחות

בשורה אמיתית: מהלך צרכני מבורך שחברות הביטוח "לא יאהבו"
משיכת כסף מכספומט צילום: קובי גדעון, פלאש 90

רפורמה בעמלות ובהנחות בביטוחי החיים: משרד האוצר ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפרסמים טיוטת הוראות לצמצום ניגודי העניינים ולהגברת השקיפות בביטוחי החיים.

טיוטת התקנות וטיוטת החוזר שפרסמה אמש (שני) רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון כוללות שני רכיבים מרכזיים: האחד, מסדיר את התנאים בהם ישולמו לסוכן הביטוח עמלות חד פעמיות ("עמלות היקף"), באופן שתואם את האינטרס של הלקוח. תנאים אלו נועדו להביא לצמצום משמעותי של תופעת השחלוף - "טוויסטינג" (מונח בביטוח חיים - כאשר המבוטח מחליף ביטוח חיים קיים בביטוח חיים חדש או בקרן פנסיה. בדרך כלל מדובר בביטול הביטוח הישן וברכישת ביטוח חדש. לפעמים המבוטח מפסיד זכויות וכספים בתהליך זה) של מוצרים פיננסיים בתחום קופות הגמל וביטוחי החיים. השני, קובע שהנחות בפוליסות ביטוח חיים יינתנו לכל תקופת הביטוח.

טיוטת ההוראות קובעת שסוכן ביטוח שמכר ללקוח ביטוח חיים או קופת גמל (כלומר - קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל להשקעה וכיו"ב) יחזיר חלק מעמלת המכירה שקיבל אם במהלך שש שנים מהמכירה המוצר בוטל או שכספי החיסכון בו נוידו למוצר חיסכון אחר. הוראה זו צפויה להקטין תמריצים שליליים ולא מידתיים שעשויים להיות לסוכני ביטוח לנייד או להעביר את הפוליסה או הקופה מתוך שיקולים שאינם תואמים בהכרח את טובת הלקוח. התוצאה הצפויה של ההוראה היא הפחתה של ניגודי העניינים בתיווך בתחומי ביטוח החיים והחיסכון וכן הוזלה של פרמיות הביטוח ושל דמי הניהול לרווחת ציבור המבוטחים והחוסכים.

טיוטת הוראה חשובה נוספת שפרסמה הרשות קובעת שהנחות בביטוחי חיים יינתנו למשך כל תקופת הביטוח. לפי הטיוטה, ההנחות שיינתנו בביטוחי החיים לא יקטנו ממועד רכישת פוליסת הביטוח וכל עוד הפוליסה בתוקף. ההוראה צפויה למנוע מקרים שבהם מבוטחים רוכשים ביטוח חיים לתקופת זמן ארוכה בעוד שההנחה שניתנת להם מסתיימת לאחר שנים ספורות. הוראה זו צפויה לשפר את השקיפות לציבור המבוטחים באשר לעלויות המוצר לאורך זמן, להגביר את יכולת ההשוואה של מוצרי הביטוח ולאפשר מחירים תחרותיים לאורך כל תקופת ביטוח החיים.

 

סוכני ביטוח חברת ביטוח צרכנים ביטוח חיים ביטוח בריאות תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד