ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
עוצמות של אמונה

"כאילו הוא יצא ממצרים": אלפי בני ישיבות בירושלים צפו במסע האמונה המרגש 'ניצחה הרוח'

במסגרת פרויקט ענק של ראש עיריית ירושלים משה ליאון וסגנו הרב חיים כהן להנחלת ערכי השואה לדור הצעיר – אלפי בני ישיבות ובנות סמינרים יצפו במסע המטלטל "ניצחה הרוח" המדמה סיור וירטואלי במחנה ההשמדה אושוויץ * האלפים שצפו מחו דמעות התרגשות "המסע המוחשי מעניק עוצמות של אמונה", אמרו

"כאילו הוא יצא ממצרים": אלפי בני ישיבות בירושלים צפו במסע האמונה המרגש 'ניצחה הרוח'
המסע של 'ניצחה הרוח' צילום: מתוך הסרטון

אלפי בני ישיבות בירושלים צפו בימים האחרונים במסע האמונה המרגש "ניצחה הרוח", המדמה סיור חזותי במחנה ההשמדה 'אושוויץ' בטכנולוגיית תלת מימד. מדובר בחוויה ייחודית דוקומנטרית בה הצופה מסייר במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בראיה של 360 מעלות, באמצעות משקפי VR (מציאות מדומה) ונחשף לעוצמות האמונה ושמירת חיי תורה ומצוות גם בתוך התופת האיומה.

מרגש היה לראות את המוני בני הישיבות מרותקים במשך שעה ארוכה ומוחים דמעה מהמסע המרטיט במחנה המוות הנורא, הנוגע בנימי הנפש העמוקים ביותר. המסע מלווה בהדרכתו המרתקת של הרב ישראל גולדווסר וגדוש סיפורים ועדויות על היהודים היקרים הי"ד שמסרו נפש עד רגעיהם האחרונים כדי להמשיך לאחוז במצוות ובאמונת ה'. תלמידים רבים יצאו נסערים ואמרו כי המיזם הוסיף להם כוח ועומק על מה שהתרחש בימים אפלים אלו.

מאחורי פרויקט ההקרנה החינוכי עומד ראש העיר ירושלים משה ליאון וסגן ראש העיר חיים כהן, במטרה להנחיל את זיכרון השואה ועוצמות האמונה לדור הצעיר באופן חוויתי. מדובר במיזם עירוני ענק שיפעל לאורך כל השנה בכל שכונות העיר ירושלים, בסמינרים ובישיבות, במנהלים הקהילתיים ועוד. יצוין כי מחנכים רבים שיבחו את ראש העיר וסגנו על היוזמה הברוכה, והנגשת מורשת הנספים הי"ד לצעירי הצאן ולדורות.

מיזם 'ניצחה הרוח' כבר הפך לשיחת היום בקרב האלפים הרבים בארץ ובעולם שהספיקו לצפות בו: מחנכים, מורים תלמידים, אנשי ממשל וחינוך, ועדי עובדים מכל החוגים והמגזרים. מאחורי המיזם החדשני עומדות שלוש נשים חרדיות, חני קופולוביץ, מרים כהן ויוטי ניימן שפעלו בתחום לא מעט שנים. כשנחשפו לטכנולוגיית ה-VR הן החליטו להשקיע וללמוד אותה לעומק, כדי לחבר אותה לנושא הקרוב לליבן: השואה.

בצפייה במיזם, הדמעות זולגות מעצמן. הטכנולוגיה החזותית כה מוחשית, עד שאתה יכול לשלוח את ידך וכמעט לגעת בחפצי הנספים הי"ד, לחוש את האדמה, לראות את האפר, לצעוד בין המשרפות, המקלחות, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים, למשש את דרגשי התאים ולחוש את טחב תא הגזים המצמרר. וכשהכל מוגש עם תוכן יהודי עמוק המאיר את נקודות החוזקה ועוצמת הרוח היהודית ברגעי התופת, החוויה הופכת לעוצמתית וחינוכית במיוחד.

הרוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד