ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
למרות הנייטרליות

מסמך מודיעיני שדלף: סרביה הסכימה לחמש את אוקראינה

סרביה הסכימה לספק נשק לקייב או שלחה אותם כבר, כך על פי מסמך מסווג של הפנטגון שדלף, וזאת למרות הנייטרליות המוצהרת של המדינה במלחמת אוקראינה רוסיה. כזכור סרביה סרבה להטיל סנקציות על רוסיה

מסמך מודיעיני שדלף: סרביה הסכימה לחמש את אוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מבוכה גדולה לסרביה, ממסמך שדלף עולה שהמדינה הסכימה לספק נשק לקייב או שהיא שלחה את הנשק כבר, כך על פי מסמך מסווג של הפנטגון שדלף, וזאת למרות הנייטרליות המוצהרת של המדינה במלחמת אוקראינה וסירובה להטיל סנקציות על רוסיה על פלישתה ב-2022.

המסמך שפורסם לראשונה בסוכנות הידיעות רויטרס, מגלה את סיכום התגובות של ממשלות אירופה לבקשותיה של אוקראינה לאימונים צבאיים ו"סיוע קטלני" או נשק, המסמך היה בין עשרות מסמכים מסווגים שפורסמו ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים במה שיכול להיות ההדלפה החמורה ביותר של סודות ארה"ב מזה שנים.

המסמך מסומן כמסווג ביותר ואוסר על הפצתו לשירותי מודיעין זרים ולצבאות, מתוארך ל-2 במרץ, ומוטבע בחותם של משרד רמטכ"ל צבא ארה"ב. שר ההגנה של סרביה, מילוש ווצ'ביץ', דחה את טענות המסמך כ"לא נכונות" בהצהרה ביום רביעי. "סרביה לא עשתה זאת, והיא גם לא תמכור נשק לצד האוקראיני או הרוסי, וגם לא למדינות המקיפות את הסכסוך הזה", אמר ווצ'ביץ'.

המסמך הראה שסרביה סירבה לספק אימונים לכוחות האוקראינים, אך התחייבה לשלוח סיוע קטלני או שכבר סיפקה אותו. עוד נאמר כי לסרביה יש את הרצון הפוליטי והיכולת הצבאית לספק נשק לאוקראינה בעתיד. בהצהרתו אמר ווצ'ביץ' כי קיימת אפשרות שכלי נשק ותחמושת מתוצרת סרביה יכולים "להופיע בסכסוך, אבל אין לזה שום קשר לסרביה".

"מישהו בבירור רוצה לגרור את סרביה לסכסוך הזה, אבל אנחנו שומרים על המדיניות שלנו בשקידה", הוסיף.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מסמכים מסווגים הדלפת מסמכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד