ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אחרי העריקה וצניחת הרייטינג

רביב דרוקר על אילה חסון: "הייתי משתגע" | על שרון גל: "עיתונאי רע מאוד"

אחרי שערקו אילה חסון ושרון גל מערוץ 13, פרשן הערוץ רביב דרוקר מרגיש חופשי לגלות מה הוא באמת חושב עליהם. "גל וחסון היו חלק ממכונה שהפיצה פייק ניוז בכמויות". וזה לא כל מה שאמר | לעומת גל שבחר שלא להגיב, חסון שיגרה חיצים בחזרה: "אין תרופות נגד קנאה. האובססיה שלו כלפי מביכה"

רביב דרוקר על אילה חסון: "הייתי משתגע" | על שרון גל: "עיתונאי רע מאוד"
רביב דרוקר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כחודשיים אחרי שעזבו בדרמטיות את 'ערוץ 13', פרשן ומגיש הערוץ רביב דרוקר, שובר שתיקה בראיון ל'ישראל היום' ותוקף את אנשי התקשורת שרון גל שעזב ל'ערוץ 14' ואת אילה חסון שעזבה ל'כאן 11'. 

בראיון שהתפרסם בעיתון של סוף השבוע אומר דרוקר: "בעיניי הם לא הביאו תחקירים, גל וחסון היו חלק ממכונה שהפיצה פייק ניוז בכמויות". לדבריו, "אני גם לא מקבל את הסימטריה הזאת, שאומרת שכל ראש ממשלה מושחת וזה רק עניין של כמות המאמץ העיתונאי לחשוף את זה. יש סיכוי שבנט ולפיד פשוט לא מושחתים, ולכן, למרות מאמצינו, לא מצאנו תחקיר ראוי לפרסם עליהם. מובן שיש גם סיכוי שהם כן ולא מצאנו, אבל זה לא שלא חיפשנו".

דרוקר הוסיף וחשף כי בימים שלפני עזיבתה של חסון עלה רעיון בקרב קברניטי 'ערוץ 13' להעלות תכנית בהגשת השניים רביב דרוקר ואילה חסון, "לראשי הערוץ היה חלום של תוכנית משותפת", אך לדבריו, "תחת הלחצים, אמרתי להם משהו בסגנון, 'אני לא חושב שזה יעבוד, ולא חושב שזה יהיה טוב, אבל לא אסרב, מתוך הנחה שהיא תגיד לכם לא, אז יהיה בסדר'. אחרי הרבה גלגולים, זה מה שקרה. היא אמרה "לא" ואני חי עם זה טוב. בסוף כל אחד הגיש בנפרד".

דרוקר על מסך ערוץ 13. (צילום מסך)

מסתבר שהראיון מעניק יריעה נרחבת באשר ליחסי רביב דרוקר ואילה חסון. עוד הוא טוען בראיון ל'ישראל היום': "המציאות היתה שחסון מנהלת כמעט 'ממלכה' משל עצמה, שנפרדת מכל הערוץ. זאת אומרת, אני לא באתי לתוכניות שלה משהו כמו שנתיים. לא רציתי, ונדמה לי שגם היא לא רצתה. היא לא הזמינה ואני לא הזמנתי את עצמי. ככה היה גם עם רוב כתבי החדשות. חלק לא קטן מהם לא רצו לבוא, והופיעו בתוכניות שלה תחת לחצים, בקשות והפצרות".

על התחקירים והפרסומים של אילה חסון, מגלה דרוקר: "היינו נעים ביותר מחוסר נוחות, כי חלק מהסקופים האלה היו מאוד בעייתיים. לדוגמה, הסיפורים על גדעון סער וניגוד העניינים, שהיינו צריכים להתנצל עליהם. תמיד היה שם גרעין של אמת, זה לא פייק לגמרי, אבל כששמעתי לפעמים את הסיפורים שהיא הביאה הייתי משתגע".

"למשל", הוא מביא את "הסיפור על מחמוד עבאס, שבו כאילו כסף של משלמי המסים הלך לחמאס דרך עמותה שמקבלת כספים מרע"מ. זה מצית את המנוע ואתה רואה את ההשתוללות בפאנל שלה וברשתות החברתיות, אחר כך ביבי נואם על זה, ואז אני הולך ובודק. הבאתי פרסום שבעצם הפריך את רוב העובדות שהיא פרסמה".

דרוקר מדווח מההפגנות בתל אביב. (צילום מסך)

"לדעתי היא מאוד השתנתה בשנים האחרונות בכל הקשור לסוג העיתונות שהיא עשתה. היא לא היתה עושה דברים כאלה בעבר. כשעוטפים גרעין קטן של אמת בשכבות על שכבות של השערות, רמזים וניחושים, שמרכיבים יחד פצצה רעילה כמו 'בנט בנה מבצר ב־50 מיליון שקל' - זו עיתונות רעה מאוד".

ומה דעתו של דרוקר על שרון גל?

שרון גל עזב תכנית יומית ברצועת 'חמש' בערב בהגשתו ב'ערוץ 13' לטובת הגשה זוגית של המהדורה המרכזית ב'ערוץ 14' לצד מגי טביבי. שם הוא קוצר נחת עם רייטינג שעולה ועולה לסירוגין. עכשיו שהוא כבר איננו באולפן, דרוקר מרגיש חופשי לחוות דעתו על איש הימין המובהק, שרון גל, שבשונה מאילה חסון מצהיר במפורש שהצביע בבחירות האחרונות למפלגת ש"ס ותומך ללא סייג בראש הממשלה בנימין נתניהו.

"תמיד חשבתי ששרון גל הוא עיתונאי רע מאוד, עוד הרבה לפני שהוא הלך להרפתקה ב'ישראל ביתנו'", אומר דרוקר ומוסיף, "אף פעם לא ייחסתי הרבה רצינות לעיתונות שהוא עושה. נכון שהמהדורה שלו מנצחת לעיתים את חדשות 13, אבל בעיניי זה לא אומר יותר מדי, חוץ מזה שהרבה אנשים מעוניינים לראות את סוג העיתונות הזה".

שרון גל. (צילום מסך)

באשר לרייטינג הנמוך של הערוץ שלו לעומת 'ערוץ 14' ששובר שיאים חדשים מידי יום ביומו, אומר רביב דרוקר: "אם אתם רוצים שאכיר כאילו בחלקי שבגלל העיתונות המוטה ליברליות־שמאלניות שלי אנשים נטשו ועברו לערוץ 14 - יכול להיות. לא יודע. יכול להיות שזאת הסיבה, ואני לא שמח על כך ולא כיף לי עם זה. אם זאת התוצאה? אז זאת התוצאה".

חסון לא נשארת חייבת

אילה חסון לא נשארה חייבת ומסרה תגובה חריפה ל'ישראל היום': "רביב דרוקר הוא האחרון שיכול לדבר על עיתונות פייק. עד היום מחפשים במצולות הים את תחקיר הצוללות שלו. מהיום הראשון שבו הגעתי לערוץ 13, דרוקר התקשה להתמודד עם ההצלחה שלי - סיפורים עיתונאיים ורייטינג גבוה - אז הוא ניסה להקטין עם שקרים והכפשות אז, וגם כעת בכתבה. אין תרופות נגד קנאה.

"מעניין שלפני העלייה לאוויר של התוכנית 'אזור בחירה', דרוקר וקברניטי הערוץ הפצירו בי להגיש יחד איתו, ממש לחצו. אני סירבתי בתוקף והסכמתי להגיש רק בנפרד, כי ידעתי מי הוא. במשך התקופה שהגשנו לסירוגין את 'אזור בחירה' בערוץ הבסתי אותו באופן קבוע ברייטינג - וזה תסכל אותו.

"לאורך השנים שעבדתי בערוץ ראיתי מקרוב איך דרוקר פועל כשחקן פוליטי ולא כעיתונאי. האובססיה שפיתח כלפי מביכה". כך חסון.

שרון גל ו'ערוץ 14' סירבו להגיב לדבריו.

רביב דרוקר שרון גל אילה חסון ישראל היום ערוץ 14 ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד