ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"נקים על כך ועדת חקירה"

ההתבטאות המסעירה התורנית של השר אמסלם

השר אמסלם הסביר את נחיצותה של הרפורמה המשפטית ואמר: "ישראל נשלטת על ידי מיעוט אליטיסטי שחי באזור תל אביב-הרצליה". לדבריו, "מה שקרה ב-3 החודשים האחרונים זה לא ניסיון, זה הפיכה באופן מעשי"

ההתבטאות המסעירה התורנית של השר אמסלם
דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הקפאת הרפורמה המשפטית התייחס הערב (מוצ"ש) השר דודי אמסלם לשינויים שהיה רוצה לראות בבית המשפט העליון ולמחאות שהתעצמו ואמר:  "מה שקרה ב-3 החודשים האחרונים זה לא ניסיון, זה הפיכה באופן מעשי ובמובנים מסוימים יש לנו פה אירוע דרמטי. את ההפיכה התחיל אהרן ברק, האדמו"ר הגדול, כשהוציא בדבריו המונים לרחובות".

לדבריו, "כל מי שהוביל את המחאה הזאת, ביניהם אהוד ברק, אהרן ברק ונשיאת בית המשפט העליון - אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה".

אמסלם טען בנוסף: "היום בצבא יש אנרכיה מוחלטת. טייסים בצה"ל מחליטים להיות נפקדים. אני לא מכיר נשיאת בית משפט עליון בעולם שיש לה חיל אוויר, יחידות מיוחדות וסייבר שלה. צריך להקים ועדת חקירה לעומק בעניין הזה וזה יקרה".

השר הוסיף: "אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית. מדינת ישראל כרגע נשלטת על ידי מיעוט אליטיסטי שחי באזור תל אביב-הרצליה ושבר את כל הכללים. בסופו של עניין בית המשפט העליון זה קליקה, איך לא נטשטש יש חוג חברתי שמייצג רק את האליטה ואת ערכיה".

הוא התייחס להחלטת נתניהו להקפיא את הרפורמה וטען כי זה בגלל שלא היה רוב להעביר אותה: "נתניהו עשה צעד טקטי, אם אין לנו ח"כים בקואליציה זה כי חלק קטן מהם אינם שורשיים בליכוד אך זו המציאות כרגע, אך זה יעבור בהמשך כי ישראל כרגע היא לא דמוקרטית".

אמסלם התייחס להפגנות ואמר: "אני דמוקרט בנשמתי, בניגוד לשמאל, אנשים בולשביקים אלימים שלא מעניינת אותם הדמוקרטיה. לכן אני שמח שיש הפגנות במדינת ישראל, ככה אנשים יכולים להביע את עמדתם". 

אמסלם מתח ביקורת חריפה על מה שקרה בצה"ל בחודשים האחרונים ואמר: "צבא ההגנה מכשיר טייס בעשרות אלפי שקלים והוא מחליט לא להגיע? אנשים מדימונה וירוחם לא היו מסרבים לבוא, אני גדלתי שם, אני יודע את זה". 

לדבריו הרמטכ"ל הרצי הלוי צריך לעשות חשבון נפש איך זה קרה במשמרת שלו: "הוא צריך לעשות חשבון נפש איך במשמרת שלו קרה דבר כזה בצה"ל", אמר.

על סערת גלנט אמר: "לדעתי יואב גלנט טעה, למרות שהוא חבר טוב שלי, לדעתי הוא לא היה צריך לעשות את מה שעשה במסיבת העיתונאים. אני לא חושב שהיה צריך לפטר אותו ואני שמח שראש הממשלה עשה את התיקון".

אמסלם התייחס גם למתיחות שהייתה לו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ולטענה שהשמיע כי נעשתה לו בגלל שהוא מזרחי ואמר: "היה תיקון וזה מאחורינו. הרגשתי שראש הממשלה עשה לי עוול לא מוצדק וכך הגבתי. הייתי מקום רביעי אני מייצג קהל מסוים גם בליכוד וגם בתוך המזרחיים. גדלתי בליכוד".

הוא הוסיף כי הוא מאמין שהשינוי יגיע מהליכוד. עם זאת הוא שלל את האופציה כי ינהיג את הליכוד יום אחד והוסיף: "אני מניח שלאט לאט אשתף פעולה עם לוין במשרד המשפטים, הגעתי במטרה לעבוד ולא בשביל ה'טייטל'".

 

דודי אמסלם בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית אהרון ברק אסתר חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד