ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
יום ירושלים באיסלאם

בחמאס מאיימים: "מבול של טילים שאי אפשר לספור"

בעולם המוסלמי ציינו ביום שישי את יום ירושלים העולמי 'אל קודס'. מעזה ומקטאר שיגרו מנהיגי חמאס כהרגלם איומים כלפי ישראל. הנייה קרא "להטיל מצור פוליטי על הממשלה הזו" וסינוואר: "יום ירושלים הוא לא רק יום של פסטיבלים ונאומים - אלא יום של מנהרות, טילים ואבק שרפה"

בחמאס מאיימים: "מבול של טילים שאי אפשר לספור"
יום אל קודס בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה נאם במהלך אירוע שקיים ארגונו בדוחה בירת קטאר לרגל חודש הרמדאן ואמר כי "ההפרות הישראליות נגד המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות מוכיחות כי הכיבוש נמצא בעימות מול כל גורמי האומה הערבית".

עוד אמר הנייה בנוכחות שגרירים ונציגי מדינות ערב, כי "על העולם לשאת באחריותו בעצירת התוקפנות המתמשכת נגד בני עמנו, ביטחון ושלום לא יתגשמו ברקע המשך הכיבוש".

הנייה התייחס גם לממשלה ואמר כי "כוללת שרים שלא מכירים בקיומו של עם פלסטיני, והשר סמוטריץ שנאם לצד מפה הכוללת את ישראל בגבולות של פלסטין וירדן, אנו קוראים להטיל מצור פוליטי על הממשלה הזו".

סינוואר: "יהיה מבול גדול של טילים"

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, נאם גם הוא ביום שישי בעצרת לרגל יום 'אל קודס' השנתי ואמר כי בארגונו "עוקבים אחר עמידתכם האיתנה (של אנשי ירושלים) והתנהגות כוחות הכיבוש נגדכם, מי שנעצר ומי שמורחק, מי שנעצר ומי שרודפים אחריו, מי שהורסים את ביתו ומי שאת כספו מחרימים". לדבריו "הנהגת ההתנגדות והנהגת 'ציר ירושלים' יתערבו לעזרתכם ושמירה עליכם... מה שקרה בימים הקודמים הוא חובה... לא נהסס לעמוד בחובה של לשמור עליכם יהא המחיר אשר יהיה".

העצרת בעזה. צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90.

סינוואר גם מזהיר את ישראל "לבל תתעסק בפצצת האטום ששמה מסגד אל-אקצה" . לדבריו, ישראל עורכת מלחמה דתית כנגד האיסלאם והנצרות והוא קורא ליהודי העולם לצאת חוצץ כנגד "הממשלה הקיצונית" ולהכריח אותה לשנות את דרכיה, מאחר ו"אתם תהיו הראשונים להיפגע ממלחמה דתית אם וכאשר תפרוץ".

מנהיג חמאס אף פנה במסר לאזרחי ישראל למנוע מ"קבוצה קיצונית קטנה" מללבות מלחמה ולשם כך אף המליץ לאזרחי ישראל לשמוע לאזהרות הפרשנים השונים, לקרוא את הדברים שכתב פרופ' מרדכי קידר, או לכל הפחות - לשמוע לאזהרות של ספר יחזקאל על החורבן הצפוי אם ימשיכו "להתעסק בפצצת הגרעין ששמה מסגד אל-אקצה".

סינוואר בעצרת. צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90.

כן איים סינוואר כי "יהיה מבול גדול של טילים שאי אפשר לספור אותם". לדבריו, "יום ירושלים הוא לא רק יום של פסטיבלים ונאומים - אלא יום של מנהרות, טילים ואבק שרפה".

בתוך כך, מדווח בסוכנות הידיעות 'סנד', כי משלחת של הנהגת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית אסמאעיל הניה ובכיר הארגון בחו"ל ח'אלד משעל תגיע היום (ראשון) לביקור בסעודיה. הם צפויים לדון בין היתר בחידוש היחסים בין חמאס לסעודיה ובנושא העצורים הפלסטינים.

חמאס אל קודס עזה ממשלת ישראל ממשלת נתניהו ממשלת ימין יחיא סינוואר איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד