ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"חשבנו שזה בום על קולי"

גם אתם שמעתם? מה פשר הפיצוץ שנשמע בשבת

אזרחים דיווחו בשעות אחר הצהריים של שבת על בום על קולי שנשמע באזורים נרחבים ברחבי הארץ. יש מי שתיעדו גוף זר כלשהו שטס במהירות מתחת לעננים וההערכה היא שמדובר במטאור

גם אתם שמעתם? מה פשר הפיצוץ שנשמע בשבת
מטאור. אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרחים בישראל דיווחו בשבת על מטאור זוהר (בוליד) שנצפה בשמי מרכז הארץ באזור השעה 17:20. חלק מהדיווחים מדברים על פיצוץ שנשמע לאחר המטאור. כך דיווחו באגודה הישראלית לאסטרונומיה.

ב-ynet דיווחו שקיבלו במייל האדום עדויות מתושבים מכרמיאל ועד ראשון לציון, ששמעו את הפיצוץ הבלתי שיגרתי. עדן מתל אביב סיפרה ל-ynet: "טיילתי בתל אביב סמוך לספריית בית אריאלה ושמעתי קול פיצוץ חזק. מיד בדקתי בטלפון אם התפרסמה ידיעה בנושא". עמי מכרמיאל הוסיף: "בכרמיאל נשמע פיצוץ מעומעם ורחוק". גולש נוסף כתב: "שמעו גם ביישוב ליד נתב"ג. חשבנו שזה בום על קולי".

יגאל פת-אל, חבר האיגוד האסטרונומי הבינלאומי אמר ל'כאן חדשות' כי "נדיר שרואים את זה ביום. זו אבן יחסית גדולה שלא הגיעה לקרקע. היא התפרקה באטמוספירה והפכה לאבק. הבום יכול לקרות כשהמטאוריט מספיק גדול. בדרך כלל זה בום על קולי. זה נכנס במהירות של עשרות קילומטרים בשנייה לאטמוספירה והשאלה באיזה גובה זה חודר ומתפוצץ".

באגודה הישראלית לאסטרונומיה מסרו ל-ynet: "מטאורים (כוכבים נופלים) הם תופעה שמיימית, שנגרמת כתוצאה מפגיעה של גרגרים שנעים בחלל ונקראים 'מטאורואידים' בכל לילה ניתן לראות באזורים עם שמיים חשוכים (כמו המדבר) מטאורים אחדים בשעה. במקרים נדירים המטאורים הללו מספיק בהירים כדי להיראות גם מאזורים מיושבים, ובמקרים נדירים אף יותר הם נראים גם באור יום".

פיצוץ בום מטאור מטאורים אסטרונומיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד